Postoinos urvai Slovėnijoje: pasivaikščiojimas po požeminį pasaulį

Autorius: Astra Petkūnaitė | kelioniumanija.lt , 2013, Spalio 30d.

Praėjusiais metais patyrusi, kiek nuotykių gali atnešti keliavimas po Europą traukiniais, ir šiemet neatsispyriau šiai pagundai. Šį kartą į kompaniją pasikviečiau dar traukiniais nekeliavusią draugę, su kuria nusprendėme ištyrinėti man dar nepažįstamą Europos žemyno dalį. Patraukėme link Balkanų.

Paskutinė mūsų stotelė po dviejų savaičių dardėjimo traukiniais buvo garsieji Slovėnijos Postoinos urvai, esantys maždaug už 50 kilometrų nuo sostinės Liublianos. Nuo jos kelionė traukiniu iki Postoinos miestelio trunka maždaug valandą. Traukiniai važiuoja kelis kartus per dieną, tad susisiekimas tikrai patogus.

Nors kažkur internete buvau skaičiusi, kad nuo traukinių stoties iki urvų turistus veža specialūs autobusai, deja, tokie realybėje neegzistuoja. Kelionė pėsčiomis iki urvų trunka daugiau nei pusę valandos. Einant į priekį, kelią nuolat nurodo ženklai ir specialios rodyklės, tad pasiklysti neįmanoma. Kelias visuomet leidžiasi žemyn, tad alinant mums neįprastam vasaros karščiui visgi nebuvo taip sunku kulniuoti.

Priėjus įėjimą į Postoinos urvų teritoriją, pasitinka didžiulė iškaba, kad per 200 metų, kuomet lankytojams atidaryti šie urvai, juose apsilankė per 35 mln. turistų. Skaičius įspūdingas, tad ir vaizdas, tikėjomės, toks pats. Tiesa, mano bendrakeleivė šiuose urvuose jau buvo apsilankiusi du kartus, tačiau susižavėjimo šūksnių iš jos nesulaukiau. Todėl norėjau šią vietą pamatyti savo akimis ir tuomet jai pritarti arba paprieštarauti.

Įėjus į teritoriją mus iš karto pasitiko minios turistų, kavinėse gaminamo maisto kvapas, prie dešimčių suvenyrais nusėtų prekystalių besiburiuojančių smalsuolių klegesys. Iš karto patraukėme pirkti bilietų. Laimei, tai buvo pirmoji vieta mūsų kelionės metu, kur pasitarnavo mano turimas žurnalistės pažymėjimas. Nors nemokamo įėjimo, kaip būna dažniausiai turistų lankomose vietose, aš negavau, tačiau minimalią nuolaidą kasininkė man suteikė.

Bilietas suaugusiam žmogui kainuoja 22,90 eurų, studentams – 18,90 eurų, vaikams iki 15 metų – 13,70 eurų, vaikams iki 5 metų – 1 euras.

Pasiruoškite grįžimui į šaltą rudenį

Draugė dar prieš sėdant į traukinį įspėjo, kad urvuose kaip reikiant šalta, tad šortus ir basutes palikome kuprinėse stoties saugykloje, pasiėmėme tik tai, ką turėjome šilčiausia. Patarimas – daugiausiai dėmesio skirkite avalynei, nes su paprastais batukais kojos netrukus sušąla ir sušlampa, mat urvuose yra drėgna ir kai kur telkšo balos.

Tiesa, prie įėjimo už kelis eurus jūs galite išsinuomoti specialus apsiaustus, kurie neleis sušalti į ragą. Visgi, matėme drąsuolių, kurie į urvus leidosi vilkėdami tik šortus ir vasariškus marškinėlius. Ekskursija po urvus trunka 1,5 valandos, o temperatūra siekia vos 10 laipsnių. Kuomet ten buvome mes, ji buvo netgi žemesnė – 8 laipsniai.

Šalčiausia yra ne vaikščioti nesibaigiančiais ir dažnai susižavėjimą keliančiais urvų takais, o važiuojant iki jų ir grįžtant. Visi lankytojai susėda į specialų traukinuką, kuris nėra apsaugotas nuo vėjo, švilpiančio pro šalį lekiant į urvų gilumą. Tuomet košiantis vėjas tikrai gali sukelti peršalimą, tad gerklę pravartu pridengti aukštesne apykakle, o geriausia – skraiste.

Taisyklių laužymas arba mes norime nuotraukų

Keliai, galerijos ir salės Postoinos urve tęsiasi net 21 kilometrą, tačiau lankytojams siūlomas specialus maršrutas, besidriekiantis 5 kilometrus.

Su drauge pasirinkome grupę, kurioje gidas kalba angliškai, tačiau daugiausiai laiko praleidome paslapčia fotografuodamos. Kodėl paslapčia? Todėl, kad urvuose tai draudžiama daryti. Kuomet išlipi iš traukinio ir pradedi eiti specialiu maršrutu, gidas visuomet paprašo nefotografuoti, tačiau turistai nebūtų turistai, jei sumokėję pinigus liktų neįamžinę įspūdingų stalaktitų ir stalagmitų.

O ir patys gidai, matydami blyksint fotoaparatų blykstes nebara ir tarsi praleidžia tai pro akis. Anksčiau, kaip pasakojo draugė, gidai būdavo griežtesni ir subardavo nepaklusnius turistus. Nors aš pati taisyklių laužyti nemėgstu, prisijungiau prie nepaklusniųjų, tačiau bent jau fotografavau be blykstės. Gidų kantrybės bandyti nesinorėjo.

Taip pat ekskursijos metu nuolat bėgdavome grupei iš paskos, mat užtrukdavome besimaivydamos prieš kamerą. Urvuose vaikščioti vienam negalima, tad pasiklysti nesinorėjo.

Nuotraukos Astros Petkūnaitės

Kelionių portalo kelioniumanija.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško kelioniumanija.lt sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.