Dviveidis Oslas – nuo skandinaviškos ramybės iki šėlsmo naktiniame mieste

Autorius: Astra Petkūnaitė | kelioniumanija.lt , 2012, Birželio 13d.

Oslas, Aker brygge

Sėkmingai užbaigusios mokslo metus, aš – apsigynusi bakalauro darbą, Jurgita – išsilaikiusi paskutinius sesijos egzaminus, nusprendėme trumpam pabėgti iš Lietuvos ir pravėdinti galvas. Tuo metu pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ siūlė piniginės badu nenumarinsiančią kelionę į Oslą. Tad susiplanavusios laisvą nuo darbų savaitgalį sėdome į lėktuvą, kuris mus nuskraidino tiesiai į vėjų nugairintą Norvegijos sostinę. Čia ir prasidėjo mūsų tiesiog maloniai netikėti nuotykiai.

Pirmasis Oslo veidas – norvegiškai ramus Skandinavijos miestas

1 diena.

Kaip jau esu pasakojusi anksčiau, praėjusių metų rudenį „Couchsurfing“ tapo mano atradimu, nors šioje bendruomenėje užsiregistravusi esu jau ne vienerius metus. Priėmusi ne vieną Vilnių atradusį užsienietį, Oslą šturmuoti nusprendžiau irgi per svetinguosius bendruomenės narius.

Parašiusi kelis užklausimus, teigiamo atsakymo sulaukiau iš Osle studijuojančio Dariaus. Džiaugtis tikrai buvo dėl ko. Pirma, nėra nieko geriau, kaip pamatyti miestą čia gyvenančio jaunuolio akimis, antra, gera kompanija tikrai garantuota, ir trečia – apsistoti brangiausio miesto viešbutyje mums tikrai būtų buvę per brangu.

Iš Kauno oro uosto skridome į Rygge oro uostą, esantį už  60 kilometrų nuo mūsų kelionės tikslo. Iš šio oro uosto nuolat kursuoja autobusai į Oslą, tad be problemų galite pasiekti sostinę. Apie valandą trunkanti kelionė kainuoja 150 kronų, tačiau norėdami sutapyti, pirkite iš karto ir atgalinį bilietą, tuomet už bilietą pirmyn ir atgal sumokėsite 250 kronų. O jei esate studentas, bilietas į abi puses jums tekainuos 230 kronų. Bilietus galite įsigyti autobuse, kur galima mokėti ne tik grynais, bet ir kortele. Šis dalykas mums gerokai nustebino, nes visi žinome, kad apie atsiskaitymą kortele mūsų lietuviškuose autobusuose galime tik pasvajoti.

Tad po maždaug valandos pasiekėme Oslą, kur mūsų jau laukė svetingasis Darius. Kadangi jis gyvena studentų miestelyje tolėliau nuo miesto centro, čia pat stotyje įsigijome 24 valandų viešojo transporto bilietą, kuris galioja ir naktiniams autobusams. Tokio bilieto kaina 75 kronos.

Studentų miestelyje Kringsjå Darius bendrabutyje nuomojosi vieno kambario butuką, kuriame mes ir apsistojome. Ir didžiam mūsų nustebimui, kelionės metu ištuštėjusius skrandžius vaikinas pamalonino ne vietiniais kulinariniais šedevrais, o šaltibarščiais su lietuviškais burokėliais.

Numalšinę alkio kirminus, visi trys sėdome į metro ir netrukus atsidūrėme Oslo centre. Buvo keista atsidurti tokios milžiniškos šalies sostinės centre ir matyti mažiau žmonių, nei mūsų Vilniaus senamiestyje. O juk buvo penktadienio vakaras. Tačiau gal tuo norvegai ir skiriasi nuo mūsų, o mums, mokslų iškamuotomis galvomis, tyla ir ramybė buvo pats tas.

Kuomet Lietuvą plovė lietus, trys lietuviai vaikštinėjome po saulėtą Oslą. Darius mums parodė miesto Rotušės pastatą, kuris, man asmeniškai paliko slogų įspūdį, vėliau patraukėme į ramią užuovėją – Aker brygge. Tai gana nauja miesto dalis, kurioje įsikūrusi prieplauka, o anksčiau buvusią laivų statyklą pakeitė nauji gyvenamieji namai. Tai populiari susitikimų, apsipirkinėjimo vieta, kurią, kaip skelbiama, kiekvienais metais aplanko apie 12 mln. turistų. Čia dirba apie 6 tūkst. vietinių, o gyvena – apie 900.

Toliau mūsų maršrutas driekėsi iki nuostabiai gražaus Oslo operos teatro. 38,5 tūkst. kv. metrų didumo stiklinis pastatas pradėtas statyti dar 2004 metais, o po ketverių metų, 2008 metais, atvėrė savo duris lankytojams. Pagrindinėje koncertų salėje gali tilpti beveik 1,5 tūkst. žiūrovų. Dalinai į jūrą panardinto pastato fasadas padengtas itališku marmuru ir baltu granitu.

Oslo operos teatras

Paskutinis mūsų penktadienio ekskursijos objektas buvo Akershus pilis. Viduramžiais iškilusios pilies paskirtis buvo apsaugoti Oslą nuo priešų, vėliau joje buvo įkurtas ir kalėjimas.

Iki šiol pilis yra kariškių zona, kurioje nuolat sutinkami marširuojantys uniformomis pasipuošę kareiviai. Lankytojams Akershus pilies komplekso durys atvertos iki 9 valandos vakaro. Tačiau net ir neužėjus į pilies vidų, galima pasigrožėti vaizdu į anksčiau minėtą Aker prieplauką, pasimėgauti saulėlydžiu ar tiesiog ramiai pasivaikščioti.

2 diena.

Antroji diena Norvegijos sostinėje mus nunešė į Holmenkollen – vietą, tapusią slidininkų rojumi. Nuo 1892 metų joje rengiamos aukščiausio lygio varžybos, o 1952 metais čia vyko Žiemos olimpinės žaidynės. Praėjusiais metais į šią vietą rinkosi pasaulio slidinėjimo čempionato dalyviai ir žiūrovai. Įdomi ir sunkiai suvokiama detalė, kad šis kalnas-tramplinas buvo „perkonstruotas” net 19 kartų.

Holmenkollen

Pasigrožėję įspūdingais vaizdais, atsiveriančiais nuo šio tramplino, sėdome į metro ir jau netrukus įžengėme į daug diskusijų sukėlusį Gustavo Vigelando skulptūrų parką. Norvegų skulptoriaus Gustavo Vigelando skulptūros vaizduoja žmogaus gyvenimo ciklą ir intymių santykių tarp vyrų, moterų ir įvairaus amžiaus vaikų įvairovę.

Šis kontraversiškas parkas buvo įkurtas 1921 metais, iki 1943 čia gyveno ir dirbo pats skulptorius. Per šiuos dvidešimt metų parke išdygo net 80 skulptūrų, o šiuo metu čia stovi 192 granito ir bronzos skulptūros. Tai didžiausias vieno menininko skulptūrų parkas visame pasaulyje. Turistai realistiškais žmonių atvaizdais gali nemokamai grožėtis visus metus.

Antrasis Oslo veidas – emigrantų „okupuotas“ naktinis miestas

Na, o antroji pasakojimo dalis suksis apie naktinį Oslą ir jo gyvenimą, su kuriuo susipažinome per savo trumpą viešnagę Norvegijoje. Galbūt daug kas sakys, kad toks Oslas neegzistuoja, bet tokį naktinį miestą mes pamatėme savo akimis.

Netrukus vidurnaktis, bet metro pilnas švenčiančių, šokančių ir rėkaujančių jaunuolių. Visi draugiškai nusiteikę dalijasi vakaro planais ar kuria naujus. Neabejotinai – šis miestas gyvas iki pat paryčių.

Visi šėliojantys jaunuoliai išlipa Oslo centre ir patraukia į barus bei naktinius klubus, kurių čia pilna. Tačiau eilės prie jų nusidriekusios lyg prie pasaulinio garso žvaigždės koncerto, stovi apie ne mažiau šimto naktinėtojų.

Vis tik labiausiai į akis krenta sausakimšos gatvės, kuriose karaliauja kitataučiai. Skirtingų kultūrų atstovai verda tame pačiame katile, tad stebėti naktinį Oslą ne tik įdomu, bet ir kiek baugu. Štai žiūrėk, netoliese lūkuriuoja klientų ieškanti prostitutė, čia pat šmirinėja jos suteneris, už kito kampo miega benamis, šonu praslenka nuo narkotikų apsvaigęs jaunuolis, o kas penkias minutes su tuščiu „Coca-colos“ indeliu prieina musulmonė moteris, prašanti išmaldos. Lietuviai perspėja – nesakykit joms nei žodžio, nes nenueis.

Ir išties, vos pasakai ne, tačiau neatsuki nugaros, ji tučtuojau bando tave įkalbinėti. Galbūt šį vakarą jai pasiseks ir grįš namo ne tuščiomis.

Naktiniuose baruose taip pat pilna viso pasaulio gyventojų, tačiau vietiniai norvegai žengti į šokių aikštelę neketina. Kaip paaiškėjo, didžiąją vakaro dalį jie praleidžia bendraudami ir gurkšnodami kokteilius.

Ir perspėjimas lietuvėms merginoms. Norit nenorit, šviesi oda ir šokiai visą naktį patrauks ne vieno tamsiaodžio baro ar klubo lankytojo dėmesį. Tad būkite atsargios, nes ne viskas, kas yra suprantama ir priimtina mums, gali būti suprantama kitos kultūros žmogui, ypač, jei jis būna gerokai išgėręs. Teko pakliūti į vieną incidentą, kuomet nuo pernelyg priekabaus turko lietuviams vaikinams teko mus net ginti.

Visi klubai ir barai Osle užsidaro trečią valandą ryto, o tada ir vėl – jaunimo pilni naktiniai autobusai, besitęsiančios kalbos apie vakaro nuotykius ir planai, ką veiksime rytoj. Oslas naktimis tikrai nemiega.

Vigelando skulptūrų parkas

Nuotraukos autorės

Kelionių portalo kelioniumanija.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško kelioniumanija.lt sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.