Atostogos Kroatijoje: neatrasti Šibeniko lobiai

Autorius: Astra Petkūnaitė | kelioniumanija.lt , 2014, Sausio 29d.

Šią vasarą keliaudama po Europą traukiniais pirmą kartą apsilankiau Kroatijoje. Jei atvirai, mane senajame žemyne traukia ne gamta, o miestai – jų grožis, didingumas, architektūra ir žmonės. Tad tai, kad viena iš kelionės stotelių buvo gamtos grožiu garsėjanti Kroatija, buvo staigmena ir man pačiai.

Visgi, kartu su drauge pasirinkome ne garsiuosius kurortus Splitą ar Zadarą. Kelias mus atvedė į nedidelį miestą Šibeniką, kuriame gyvena apie 50 tūkst. gyventojų. Praleidome čia savaitę ir prisipažinsiu, vos ne su ašaromis akyse patraukėme toliau. Tiek, kiek gamtos ir miesto grožis sužavėjo mus, dar labiau pakerėjo žmonės, su kuriais susipažinome.

Viešbučio šeimininkai – kaip antroji šeima

Su drauge mes keliavome paprastai – jokių prabangių viešbučių, pirmos klasės traukinio kupė. Dar prieš važiuodamos į Šibeniką, Booking.com sistemoje susiradome nebrangų hostelį „Splendido“, esantį visai šalia autobusų stoties ir maždaug už 15 minučių kelio nuo traukinių stoties.

Turėjusios kartais ir karčios patirties Balkanų hosteliuose, per daug vilčių į šią vietą taip pat nedėjome. Nors nuotraukos internete buvo daug žadančios, vaizdo tikėjomės tikrai paprastesnio. Tačiau savininkai nemelavo – gavome tai, ką ir užsisakėme.

Mažoje gatvelėje, kurią padėjo rasti jau daug metų vasaras Šibenike leidžianti vokiečių šeima, įsikūręs viešbutis priklauso kroatų šeimai. Pirmame pastato aukšte jau daugelį metų veikia vietinių itin mėgstamas baras, tokiu pačiu pavadinimu, kaip ir hostelis. Yra įrengta lauko virtuvė, kur apsistoję keliautojai gali pasigaminti valgyti ar tiesiog pasišnekučiuoti prie kavos puodelio.

Antrame hostelio aukšte įrengta terasa, kambariai bei dušai, o trečiame aukšte gyvena patys savininkai – vyresnio amžiaus pora su dviem sūnumis. Jiems dažnai padeda kitame miesto gale gyvenanti dukra bei jos vaikinas. Būtent jie mus priėmė kaip šeimos nares, rūpinosi mūsų pramogomis ir pakvietė dar kartą atvykti į Šibeniką.

Astra su hostelio savininkų šeima ir keliautoju iš Meksikos

Veneciją primenantis senamiestis

Nors prie Adrijos jūros įsikūrusiame Šibenike ir nėra kanalų, tačiau senamiestis man priminė būtent Veneciją: jo slidus akmens grindinys, aukštos sienos, vidurdienį slepiančios turistus nuo karštų saulės spindulių. Pačioje miesto širdyje stovi įspūdinga renesansinė Šv. Jokūno katedra, kuri yra įtraukta į Pasaulio paveldo sąrašą.

Kadangi su drauge Šibenike viešėjome liepos mėnesį, čia, katedros aikštėje, aš atšvenčiau savo gimtadienį. Jei norite ypatingai praleisti vakarą, drąsiai rinkinės kurį nors iš aplink aikštę susispietusių restoranų, nes jie – vieni geriausių mieste.

Ne mažiau geri restoranai įsikūrę ir pakrantėje. Pirmąjį vakarą su kompanija pasikliovėme viešbučio savininkų rekomendacijomis ir pasirinkome „Tomaseo“ restoraną. Iš karto perspėju, kainos čia tokios pačios, kaip ir gerame restorane Vilniuje, tad jei piniginėje švilpauja vėjai, neerzinkite savęs. Tačiau jei jūs keliaujate tokiu pačiu principu kaip aš – pataupysiu namie, o dabar noriu pagyventi – būtinai čia užsukite. Štai man skaniausias patiekalas, valgytas čia, buvo penne makaronai su triufelio drožlėmis. Mmmmm, rodos ir dabar jaučiu jų skonį.

Ir žinoma – paplūdimys

Hostelis, kuriame gyvenome yra įsikūręs visai netoli pakrantės, tačiau kiek toliau nuo miesto paplūdimio. Iki jo paeiti reikėjo gerą pusvalandį, tačiau juk atostogaujantys laiko neskaičiuoja. Tiesa, paplūdimys nėra didelis ir jame tikrai nerasite mums įprasto balto smėliuko. Čia pakrantė akmenuota, tad norint pasimėgauti saulės voniomis reikia gerai įsitaisyti, idant į šoną nebestų akmenukas.

Tačiau vanduo čia užburiantis. O ir miesto vaizdai už įlankos, kurioje prisišvartavę įvairaus kalibro laivai, kompensuoja visus nepatogumus. Šalia paplūdimio įrengti vieši dušai, po kuriais galėsite nusiplauti jūros sūrumą.

Keliaudami į paplūdimį pasirūpinkite vandens nebijančia avalyne, nes Adrijos jūros pakrantėse besiturškiančių poilsiautojų dažnai laukia spyglius išskleidę jūros ežiai. Jei neturite atsivežę tinkamo apavo, jį galite nusipirkti į vietinių prekiautojų, tačiau teks gerokai patuštinti piniginę.

Dar vienas pliusas – Krkos nacionalinis parkas

Tiems, kas myli gamtą, Šibenikas itin patogi vieta, nes vienas garsiausių Kroatijos nacionalinių parkų, Krka, įsikūręs vos už keliolikos kilometrų. Autobusai į parką kursuoja penkis kartus per dieną (savaitgaliais rečiau) ir kainuoja tikrai nedaug.

Nuvažiavus į vietą, reikia nusipirkti bilietą ir mėgautis visą dieną trunkančiomis maudynėmis, pasivaikščiojimais po parką. Parko teritorijoje įsikūrusios kavinės, suvenyrų parduotuvės, bet, kaip ir sakiau anksčiau, kainos čia kartais kandžiojasi.

Prie krioklio, kur yra maudynėmis skirta vieta, nėra persirengimo kabinų, tad teks kulniuoti į mokamą tualetą arba persirenginėti vietoje. Taip pat būkite atsargūs palikdami daiktus. Idealu, jei juos, kol maudysitės, pasaugotų kelionės draugai ar patikimai atrodantys poilsiautojai.

Krka nacionalinis parkas

Nuotraukos Astros Petkūnaitės

Kelionių portalo kelioniumanija.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško kelioniumanija.lt sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.