Banginius stebėjusi Greta: Azorų salos – didžiausia atgaiva

Autorius: Rūta Juozapaitytė | kelioniumanija.lt , 2014, Sausio 15d.
Vytauto Didžiojo universitete menotyrą studijuojanti Greta Rozočkinaitė norą keliauti prisipažįsta paveldėjusi iš mamos. Būtent mama ir paragino ją kartu paatostogauti San Migelio saloje.

„Mano mama jau senokai gyvena Ispanijoje, moka ispanų ir portugalų kalbas, tad ieškojo variantų, kur būtų galima nukeliauti, kad išvengtume kalbos barjero ir galėtume pasigrožėti aplinkos vaizdais. Žiūrinėdama bilietus atostogoms ji pastebėjo akciją kelionei į Ponta Delgadą, didžiausią San Migelio salos miestą Azorų salyne. Šiuo pasiūlymu ir susigundėme“, – pasakojo mergina.

Nustebino kalnuose besiganančios karvės
Savaitę San Migelio saloje praleidusi Greta patikino, kad minėta sala tokia nedidelė, jog ją apkeliauti automobiliu užteks dienos. Tačiau jos su mama nusprendė salą pažinti autobusu.
Savaitę San Migelio saloje praleidusi mergina labiausiai susižavėjo jos gamta ir rugsėjį vyravusiu karštu oru – saloje laikėsi apie 26 laipsnių temperatūra.
„Gamta saloje yra išskirtinė. Daugelis augalų auga tik toje saloje ir niekur kitur jų nepamatysi. Taip pat sala tiesiog apaugusi gėlėmis, kurios tuo metu žydėjo. Tad vaizdai, kurie atsivėrė bekeliaujant, buvo pasakiški. Kadangi Azorų salynas garsėja karvių auginimu, jų visur pilna. Karvės ganosi net kalnų viršūnėse“, – pasakojo Greta.
Ją sužavėjo ir viešbutis, kuriame su mama buvo apsistojusios – Hotel Canadiano.

„Į kainą buvo įskaičiuoti pusryčiai, per kuriuos buvo galima prisivalgyti iki soties – nuo omleto su dešrelėmis iki įvairiausių vaisių… Kai jau turėjome važiuoti į oro uostą, viešbučio darbuotojai paruošė mums pusryčių lauknešėlį išsinešimui“, – maloniu aptarnavimu džiaugėsi mergina.

Ponta Delgada

Jautėsi Amerikos įtaka
Labiausiai jai nepatiko tai, kad keliauti vien autobusais buvo labai nepraktiškas variantas. Vietinių autobusų yra mažai, o, pavyzdžiui, norint nuvažiuoti į mažesnį miestelį ar apžiūrėti ežerų, galima susidurti su dilema, jog ta kryptimi važiuos tik pora autobusų per dieną. Vienas – apie 7 valandą ryte, kitas – vakare.

„Ponta Delgada panašus į didelį kaimą. Pačiame miestelio centre, aišku, yra tokios kaip ir visur parduotuvės, kuriose galima įsigyti drabužių, kosmetikos, maisto, yra ir kavinių. Bet šiaip gyventi ten būtų nuobodoka. Tolesniuose kaimeliuose aplinka (nepaisant gamtos) ir gyvenimas yra toks pats kaip Lietuvos kaimuose. Žmonės užsiima ūkiu, augina gyvulius ir tiek.

Tačiau visi vietiniai salos gyventojai yra labai draugiški. Jei ko paklausi, būtinai atsakys, pasistengs padėti ir net parodys ar palydės, kur tau reikia“, – džiaugėsi mergina ir kartu stebėjosi vietinių išprusimu. Absoliučiai visi jos užkalbinti žmonės mokėjo angliškai.

„Mama norėjo susišnekėti ispaniškai ar portugališkai, bet jie, pamatę, kad mes turistės, iškart kalbėjo angliškai, tad daug kartų šnekėti teko man. Sala, nors ir priklauso Portugalijai, šiek tiek skiriasi nuo žemyninės Portugalijos kultūros. Daug greito maisto kavinių, angliška muzika… Labai jautėsi Amerikos įtaka“, – pastebėjimais dalijosi mergina.

Sete Cidades

Įvardijo, ką būtina aplankyti
Pirmąją dieną ji su mama tiesiog apėjo visą Ponta Delgadą, apsilankė Karo muziejuje bei turistų centre, kur gavo daugiau informacijos apie įdomias salos vietas.
„Kitas dienas keliavome į vienintelę Europoje arbatos plantaciją, kur ragavome arbatos. Taip pat stebėjome Europos ir pasaulio bangletininkų čempionatą. Važiavome į Sete Cidades – miestelį, kuris įsikūręs vulkano krateryje ir yra apsuptas dviejų ežerų. Lipome į tą vulkaną apie 4 kilometrus, tačiau buvo verta, nes iš viršaus atsivėrė įspūdingi vaizdai.
Taip pat keliavome pažiūrėti karštųjų versmių – furnų. Ten yra padaryti baseinai, kuriuose galima išsimaudyti. Nors vanduo siekia apie 36 laipsnius, pilna sieros, kuri smirda supuvusiais kiaušiniais, tačiau daugelis šia pramoga susigundo. Taip pat stebėjome, kaip salos gyventojai verda maistą įkišę jį į angas žemėje, iš kurių veržiasi dūmai ir verdantis vanduo. Tokia „gamtos virykle“ gali naudotis visi norintys. Specialiai piknikams netgi įrengti suoliukai. Vietiniai savaitgaliais ten suvažiuoja ir leidžia laiką su šeimomis.

Apsilankėme ir didžiuliame parke, kuris vietomis priminė džiungles. Jame auga augalai, atvežti iš viso pasaulio. Daugelis jų buvo nematyti ir labai egzotiški“, – pasakojo mergina.

Banginiai plaukiojo vos už kelių metrų
Tiesa, bene labiausiai jai patiko vienintelė pirkta pramoga – banginių stebėjimas. 40 eurų kainuojančio pasiplaukiojimo metu ji, kartu su gidais ir gelbėtojais, sėdo į motorinę valtį ir išplaukė į atvirą vandenyną
„Kol ieškojome banginių, mums neleido nuobodžiauti. Klausėmės pasakojimų apie salą, pačius banginius, pasakojome savo įspūdžius. Per visą kelionę pamatėme du banginius ir grupelę delfinų, kurie plaukė šalia mūsų ir lydėjo kranto link. Visa kelionė truko apie 3,5 val. Taip pat buvome sustoję viduryje vandenyno ir norintys galėjo jame išsimaudyti. Įspūdžiai – tik patys geriausi! Buvo nuostabu matyti tokį vandenyno karalių, esantį visai šalia, vos už kelių metrų“, – patikino Greta.

Nors kelione džiaugėsi, mergina patikino, kad jeigu važiuotų į San Migelio salą dar kartą, būtinai aplankytų ir krioklį, kurio nespėjo pamatyti dėl laiko stokos.

Gidų paslaugų – nerekomenduoja
„Visa sala yra tiesiog atgaiva. Visur žalia, pilna gėlių, atsiveria nuostabūs vaizdai. Būtina San Migelio salą aplankyti vien dėl karštųjų versmių“, – patikino mergina.
Tiesa, ji nesiūlė naudotis gidų paslaugomis, nes jos šioje saloje – gana brangios, o salą puikiai galima pažinti ir be jų.

„Vienam žmogui gidas kainuoja nuo 30 iki 60 eurų. Puikiai galima apsieiti ir be jų. Kas turi vairuotojo pažymėjimą, geriausia yra išsinuomoti mašiną. Mes labai daug vaikščiojome pėsčiomis ir tai, manau, yra daug geriau, nes gali pats apžiūrėti salą, eiti, kur nori, pamatyti, ką nori. Gidų paslaugos gal labiau tinka vyresnio amžiaus žmonėms. Be to, turistų centre dirba labai malonūs žmonės, kurie tikrai nepatingės ir viską išaiškins nuo A iki Z“, – išdrįsti apsilankyti San Migelio saloje patarė Greta.

Terra Nostra sodas San Migelio saloje

Nuotraukos iš Gretos asmeninio archyvo

Kelionių portalo kelioniumanija.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško kelioniumanija.lt sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.