Knygų įkvėpta kelionė: 17 dienų Ispanijoje ir Portugalijoje

Autorius: Rūta Juozapaitytė | kelioniumanija.lt , 2013, Spalio 14d.

Vilnietė Lina Kvizikevičiūtė kartu su vaikinu Sauliumi Usoniu vasarą susiruošė į iš tiesų įspūdingą kelionę. Jie sumanė kartu skersai išilgai išmaišyti Portugaliją, tačiau neradę tiesioginių ir pigių bilietų lėktuvu, nusprendė į kelionės planą įtraukti ir Ispaniją. Tad per dešimties dienų kelionę jie pasakoja pamatę dvi šalis ir turbūt visus įmanomus aplankyti objektus.

Tiesa, kelionę labiausiai apkartino pačioje jos pabaigoje iš poros pavogtas fotoaparatas, dokumentai, pinigai, traukinio ir lėktuvo bilietai. Tad šį kartą pasakojimas kiek kitoks – be nuotraukų, bet su nepamirštamais įspūdžiais.

Įkvėpimas kelionei – iš knygų

„Į tokią kelionę leistis sugalvojome kiek keistoku keliu. Buvo rudens pradžia, vasara – ką tik pasibaigusi, tačiau kartu dar nebuvome atostogavę. Tad nusprendėme kitas atostogas būtinai leisti kartu ir patys susitaupyti kelionei, kuri turėjo būti tikrai prabangi. Kodėl Portugalija? Šioje šalyje nė sykio nebuvome lankęsi. Ji žavėjo tuo, kad yra pačiame Europos krašte. Be to, labai mėgome skaityti E.M.Remarko knygas, esame tikriausiai visas ir perskaitę bendrai, tad galbūt užsimanėme patirti savo „naktį Lisabonoje“, – šyptelėjo Lina, prisiminusi apie pirmuosius galvoje šovusius kelionės planus.

Į kelionę ji leidosi kartu su vaikinu. Kaip pati mergina šmaikštavo: „jis toks kaip aš, tik trejais metais vyresnis. Kartais juokaujame, kad esu jo klonas“. Lina pasakojo, kad pirminis jų planas buvo susiorganizuoti romantišką pasibuvimą svečioje šalyje.

„Studijuojame tą patį, atrodome panašiai. Kartais mus net palaiko broliu ir seserimi. Abu gyvename Vilniuje, mėgstame tą patį maistą. Ši kelionė buvo bene ilgiausias laikas, kurį išbuvome kartu. Turiu omenyje, visas paras, be kitų žmonių ir panašiai“, – patikino mergina.

Ji akcentavo, kad vienas iš svarbiausių dalykų kelionėje – tinkamas kelionės partneris. Juk su juo kartu teks praleisti daug laiko, visokeriopai pasitikėti, kartu gyventi, pirkti maistą ir saugoti vienas kito daiktus.

Vairuotojo teisės – vien dėl kelionės

Neradusi pigių tiesioginių bilietų į Portugaliją Lina su draugu nusprendė skirsti į Barseloną, iš jos leistis į Madridą. Kadangi ten turi pažįstamų, sustojimo metu aplankė ir juos. Iš Madrido jie vyko į Lisaboną. Tai ir buvo atspirties taškas, nuo kurio prasidėjo kelionė po Portugaliją.

„Keliavome lėktuvu iki Barselonos, o iš jos leidomės traukiniais, nes buvome įsigiję Interrail global traukinių pasą. Toks keliavimo būdas mums tikrai labai patiko, per daug nenuvargome, traukiniai labai patogūs“, – pasakojo mergina.

Ji tikino iš pradžių turėjusi idėją į kelionę leistis išnuomota mašina. Tačiau kadangi neturėjo vairuotojo teisių, nenorėjo viso vairavimo proceso užkrauti draugui ir atimti iš jo malonumą mėgautis Portugalijos vaizdais. Tad nepaisydama savo mašinų fobijos ji ėmė mokytis vairuoti vien dėl šios kelionės. Paradoksalu, bet praktikos egzaminą ji išlaikė tos pačios dienos ryte, kai vakare jau sėdėjo lėktuve į Barseloną.

„Tačiau mūsų planai pasikeitė, nusprendėme atsisakyti plano važiuoti mašina ir to nesigailime. Nors malonumas išties brangus, galime išsakyti tik pagyrimus. Kiekvienas už 10 dienų važiavimą beveik visais įmanomais traukiniais suplojome daugiau nei 300 eurų. Keliavome įžymiuoju naktiniu traukiniu-viešbučiu Madridas-Lisabona-Madridas. Viskas jame labai praktiška ir patogu, tačiau užmigti sunkiai sekėsi. Visgi traukinys ne toks naujoviškas ir bildėjome juo beveik 11 valandų“, – savo įspūdžiais dalijosi mergina.

Tiesa, keliaudami jie patyrė šiokį tokį nemalonų nuotykį – traukinys partrenkė bėgiais ėjusį darbininką, dėl to į galutinį tikslą jie vėlavo atvykti daugiau nei dvi valandas. Jiems šis įvykis nesutrukdė, tačiau nemažai žmonių pavėlavo į lėktuvus.

Perspėjo pasiruošti karščiui

Mergina pasakojo kelionės metu pamačiusi viską, ką planavo, ir dar daugiau. Jai labai patiko dykumos sala netoli Faro, nepaisant to, jog saloje nebuvo nė vieno medžio, o keliauninkai neturėjo kremo nuo saulės. Negana to, į miestą iš salos plukdė jachtos, kurios atvykdavo tik kas valandą. Tad Lina su šypsena prisimena savo įdegį – į viešbutį jie grįžo gerokai perkaitę.

„Aplankėme beveik visus siūlomus turistinius objektus miestuose, kuriuos planavome pamatyti. Tai Faro, Porto, Lisabona, Sintra, Cascais, Escadril, Coimbra, Braga, Madridas ir Barselona. Žinoma, mūsų kelionė driekėsi daugiau pakrantės miestais ir ypač turistiniais, tačiau vis vien jie paliko neišdildomą įspūdį. Viena įsimintiniausių vietų – Bom Jesus bažnyčia Bragoje. Ji nuostabi. Nesu mačiusi nuostabesnės ir tokį įspūdį palikusios bažnyčios. Žinoma, Lisabona be galo patiko, ten galima praleisti ir visą kelionę – ji nuostabi. Būtinai grįšiu ten ir darsyk apsilankysiu Porto blusturgyje. Jame turistinę kuprinę nusipirkome vos už 5 eurus”, – pasakojo mergina.

Vykstančius į tuos kraštus Lina perspėjo ir dėl labai karšto oro. Mergina pripažįsta, kad yra pati kalta, kad į kelionę leidosi pačiame liepos viduryje, kai oro temperatūra siekė apie 40 laipsnių. Tačiau vykstantiems į Portugaliją bet kuriuo vasaros laiku ji patarė nusiteikti karščiui, nepamiršti kremo nuo saulės, kepuraitės, šortukų ir patogios avalynės. Pastarosios ypatingai prireiks, jei turistinius objektus nuspręsite įveikti patys, o ne pasinaudoti Ispanijoje ir Portugalijoje paplitusiais turistiniais autobusais, vežančiais tradiciniais maršrutais.

Reikia saugotis narkotikų prekeivių ir įkyrių padavėjų

Lina pasakojo, kad jai tiek ispanai, tiek portugalai nelabai patiko. Jie labai stipriai reaguoja į turistus ir elgiasi pernelyg lipšniai.

„Žinoma, tikriausiai apie paprastus žmones to nepasakytume, tačiau labai nepatiko tai, kad padavėjai prieidavo mums tiesiog ramiai einant gatve ir siūlydavo savo kavinės ar restorano meniu. Lisabonoje labai gausu narkotikų pardavėjų. Netgi skaičiavome juos. Per 3-5 viešnagės Lisabonoje dienas mums pasiūlė narkotikų daugiau negu 20 kartų. Tačiau, žinoma, dauguma tokių landžių siūlytojų – imigrantai. Visai kas kita – žmonės, kuriuos šiaip sutikome Portugalijoje. Jie labai paslaugūs, net ir nemokėdami angliškai stengiasi paaiškinti arba nuveda prie žmogaus, jų manymu, galinčio mums paaiškinti, kur ir kaip, ką rasti. Labai džiugu sutikti tokių žmonių“, – džiaugėsi mergina.

Ji iš pradžių galvojo nakčiai apsistoti pagal couchsurfingo programą. Tačiau pirmosios nakties patirtis nebuvo tokia sėkminga. Be to mergina tikino supratusi, kad toks išankstinis planavimas apsunkins jų kelionę

„Tas amžinas rašinėjimas kitiems, elektroninio pašto tikrinimas, atsakymas „ne, negaliu jūsų priimti“ ir t.t. tik prideda streso. O čia juk atostogos! Todėl gyvenome hosteliuose. Ieškojome kuo pigesnių ir iš tiesų nenusivylėme. Vienąsyk internetu radome viešbutį, kuriame kainos – tokios pat, o gal net ir pigesnės nei hostelyje“, – apie nakvynės galimybes pasakojo Lina.

Liko be dokumentų, pinigų, bilietų ir fotoaparato

„Visa kelionė buvo fantastiška. Negalėčiau išskirti vieno kažkurio įvykio ar miesto. Labai džiaugiuosi, kad keliavau su mylimu žmogumi ir turiu tiek bendrų akimirkų su juo, tiek daug pasaulio grožio pamatėme kartu. Kartais vis dar sapnuoju tą kelionę…“, – patikino Lina.

Bene blogiausias ir labiausiai įsiminęs įvykis jai – vagystė.

„Pačioje kelionės pabaigoje buvome apvogti, likome be dokumentų, pinigų, traukinio ir lėktuvų bilietų, o svarbiausia – be visų nuotraukų, nes fotoaparatą, kuris buvo ne mūsų, o skolintas, taip pat pavogė. Geriausias įvykis – kad gražiai įdegėm ir grįžom rudi rudutėliai“, – šyptelėjo mergina.

Tačiau rankų ji neketina nuleisti, tad paslapčia vis įkalbinėja savo vaikiną grįžti į tas pačias vietas, kuriose jau buvo ir pagaliau parsivežti nuotraukų. Tačiau kol kas Saulius nėra šia idėja susižavėjęs. Dėl to, jie pamažu planuoja kelionę kitai vasarai. Turbūt ten, kur dar niekada nebuvo.

„Kelionės man reiškia pabėgimą į kitą pasaulį, iššūkius, galimybę atrasti savo ir kito kartu keliaujančio žmogaus stipriąsias ir silpnąsias puses. Kelionės reiškia atostogas, meilę, laisvę ir norą gyventi. Dėl to jas taip ir mėgstu“, – šyptelėjo mergina.

Kelionių portalo kelioniumanija.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško kelioniumanija.lt sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.