Kinija kitu kampu (I)

Autorius: Lina Balsytė | kelioniumanija.lt , 2010, Rugpjūčio 30d.

Mėnesiui į tolimąją Kiniją išsiruošęs Mindaugas Glinskis pirmiausiai turėjo tikslą ne pamatyti turistų lankomas vietas, bet susipažinti su šios, sparčiausiai pasaulyje augančios ekonomikos ir didžiausios pasaulio rinkos, virtuve bei verslo ypatumais. Todėl pirmoji pažintis su Azijos milžine įvyko ne vaikščiojant istorine Kinų siena ar grožintis Uždraustuoju miestu, bet lankantis įvairiose gamyklose ir bendraujant su jų savininkais bei darbuotojais.

„Tai buvo labai spontaniškai po diskusijų su vienu iš draugų apie Kiniją gimusi kelionė. Sykį besilankant Maskvoje atsitiktinai pamačiau labai gerą pasiūlymą skrydžiui į Pekiną. Taip netrukus ir atsidūriau Kinijoje“, – kelioniumanija.lt pasakojo verslininkas.

Mindaugas prisiminė, kad prieš skrisdamas tikėjosi aplankyti kelis didelius tolimosios šalies miestus, tarp kurių: Pekiną, Gondžao, Šanchajų ir Honkongą. „Tačiau po to, kai Pekine sudalyvavau Rotary klubo susitikime, planai gerokai pasikeitė. Šalies Komunistų partija nėra geranoriškai nusiteikusi Rotary judėjimo atžvilgiu, todėl šių klubų Kinijoje yra nedaug. Klubui, kuriame lankiausi, priklauso per 50 narių, tačiau daugiau nei 90 proc. iš jų yra užsieniečiai, ne vienerius metus gyvenantys šioje šalyje, taigi turintys svarbios gyvenimiškos patirties Kinijoje. Jie davė ne vieną labai įdomų patarimą, kur keliauti, kaip bendrauti su vietos verslininkais ir pan. Po šio susitikimo kelionės pradžioje numatytame maršrute atsirado dar keli miestai“, – pasakojo Mindaugas.

 

Pribloškė žmonių skaičius

Kelionės metu Mindaugas iš viso apsilankė devyniuose Kinijos miestuose, didžiulius šalies atstumus dažniausiai įveikdamas lėktuvu. „Skrydžiai lėktuvu Kinijoje paliko išties gerą įspūdį. Mano kelionės čia dažniausiai trukdavo apie 2-2,5 valandos, tačiau skrisdavome dideliais, ilgiems atstumams įveikti skirtais lėktuvais. Tuo tarpu bilietų kainos buvo tikrai konkurencingos ir kainuodavo iki 300 litų. Rūpinimasis keleiviais lėktuve taip pat buvo išskirtinis“, – pasakojo verslininkas.

Jis pažymėjo, kad po apsilankymo Kinijoje pasikeitė vidinis suvokimas, kad pasaulis yra pakankamai mažas. „Jei iki skrydžio į Kiniją ši šalis atrodė esanti toli tarsi Mėnulis, tai apsilankius joje, Kinija tapo labiau suvokiama savo atstumu“, – įspūdžiais dalinosi Mindaugas.

Jis taip pat pasakojo, kad pirmasis pribloškęs dalykas minėtoje šalyje buvo žmonių skaičius. „Kai skaitai statistiką ir žinai, kad Kinijoje gyvena per 1 mlrd. 300 tūkst. gyventojų, tai yra vienas jausmas. Tačiau kai atsiduri ten ir savo akimis išvysti beprotiškai daug žmonių vienoje vietoje – tai visai kitas jausmas. Kinijoje teko dalyvauti keliose miesto šventėse. Išties įspūdingai atrodė, kaip tuščios miesto gatvės staiga virsdavo perpildytos ir purvinos, tačiau renginiui vos pasibaigus, tos gatvės akimirksniu būdavo sutvarkomos ir vėl tapdavo švarios“, – pasakojo vyras.

Neįprasta lietuviui pasirodė ir kinų valgymo kultūra. „Kinijos miestuose daugybė įvairių kavinių, restoranų, kuriuose veiksmas vyksta itin greitai. Ateini, baksteli pirštu į akvariume plaukiojančią žuvį ar kitą gyvį, kurį nori, kad tau patiektų pietums, jį greitai sugauna, tau matant pagamina ir patiekia“, – pasakojo Mindaugas.

Svetima vaikinui buvo ir tai, kad lėtas ir tvarkingas valgymas Kinijoje rodo ne gerą išsiauklėjimą, bet reiškia, kad maistas tau nėra skanus. „Todėl net ir pietaujant su solidžiais verslininkais, stalas atrodydavo tarsi nusiaubtas nedidelio uragano – maisto būdavo pilna ne tik lėkštėse, bet ir aplink jas. Pirmosiomis kelionės dienomis stengiausi viską imti gražiai, kad maistas neiškristų, kad staltiesė neišsiteptų, kol vienas vadybininkas nepaaiškino, kad Kinijoje tai prasto tono ženklas, rodantis, kad tu maistu nesimėgauji“, – kalbėjo Mindaugas.

 

Be kinų kalbos – jokio diskomforto

Verslininkas pasakojo, kad didelis gyventojų skaičius įgalina Kiniją daugeliui dalykų, kurių mažos valstybės taip greitai įgyvendinti negalėtų. „Didžiuliai miestai su milžiniškais dangoraižiais čia pastatomi per rekordiškai trumpą laiką. Dėl žmonių skaičiaus, miestų atsiradimo ir plėtimosi mastelis įspūdingai didelis. Su tokia žmonių mase ir galimybėmis Kinija gali labai greitai kurti ir įgyvendinti savo tikslus“, – pasakojo Mindaugas.

Jis taip pat prisiminė, kad ne mažesnį įspūdį jam paliko kultūra keliuose. „Nepaisant to, kad eismas Kinijos didmiesčiuose didžiulis, automobilio garso signalą vairuotojai čia naudoja ne norėdami pasakyti „Ką tu čia darai?“ arba „Tu ne taip darai!“. Kinijoje garso signalas naudojamas norint pranešti, kad esi šalia kito vairuotojo. Todėl keliuose čia puikiai jaučiasi ir vairuojantys automobilius, ir dviračius, ir motorolerius – vairuotojai labai gražiai vieni tarp kitų laviruoja. Susidaro toks valdomo chaoso įspūdis“, – kalbėjo Mindaugas.

Patys kinai lietuviui paliko labai draugiškų ir mielų žmonių įspūdį. „Iš bendravimo gatvėse, parodose ar parduotuvėse man susidarė įspūdis, kad jie domisi iš kur tu atvykai, kas tau įdomu arba kuo jie tau galėtų būti naudingi. Jie neįkyriai šalia tavęs eina, su tavimi kalbasi tam, kad gautų tavo kontaktus arba galėtų kažką tau pasiūlyti savo ruožtu. Jeigu tu jų kažko klausi, būtinai ras būdą, kaip tau paaiškinti. Jeigu nekalba angliškai, maršrutą nupieš, parodys arba pasakys taksistui, kad tave nuvežtų“, – prisiminimais dalinosi Mindaugas. Jis taip pat pažymėjo, kad diskomforto dėl kinų kalbos nemokėjimo šioje šalyje pajusti faktiškai neįmanoma – ženklai keliuose parašyti ne tik hieroglifais, bet ir anglų kalba, o surasti žmogų, kalbanti angliškai taip pat ne problema.

 

Nuotraukos iš Mindaugo Glinskio asmeninio archyvo

 

Taip pat skaitykite antrąją pasakojimo apie Kiniją dalį:

Kinija kitu kampu (II) 

 



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.