Kelioniumanija.lt

Sykį nusprendėm įrodyti, jog keliauti Norvegijoje nėra brangu :)

Mums padėjo pigios norvegų avialinijos ir, be abejo, lagaminas, prikrautas lietuviškų lašinių, dešrų, juodos duonos kasdieninės ir greitai paruošiamos sriubos pakelių.

Oslo oro uostas

Atskridome į Oslo oro uostą, kuriame užtrukome tik tiek, kiek reikėjo pasiimti iš anksto išnuomotą automobilį. Pasisekė. Gavom gerokai didesnį, negu rezervavome: nereiks lagaminų ant kelių laikyti, juk keliaujam keturiese.

Trondheim

E6 keliu pasukom link Trondheim. Tie 500 su trupučiu km tik ant žemėlapio atrodo nedaug. Iš tikrųjų pagindine Norvegijos autostrada riedam vidutiniškai 70 km/h greičiu. Tad įpusėjus keliui ėmėm dairytis kempingo. Jų čia daugybė - tik rinkis. Ir visi labai civilizuoti. Vieta palapinei statyti- 80-150 NOK, keturvietis namukas nakčiai - 250-500 NOK.

Trondheime, be abejo, apžiūrėjome Nidaroso katedrą, užsukom į karo muziejų, pasivaikščiojom po senamiestį. Jauku ir norvegiška.

Molde

Palikę miestą riedame link Molde. Nakčiai apsistojome kempinge prie vaizdingo fiordo. Žvejojom, mėlyniavom - tikri gamtos vaikai. Paryčiais pažadino audra. Palapinė blaškėsi į šonus, rodos, tuoj tuoj pakils. Greitai susipakavome ir nuskubėjome sušilti į kempingo virtuvėlę. Pusryčiai gavosi ankstyvi - pusę šešių ryto..

Vėjuotais keliais pasiekėme Molde - tai nedidelis ir jaukus miestukas. Nuo greta esančio kalno, į kurio viršūnėje esančia Varden apžvalgos aikštelę galima pakilti vingiuotu serpantinų keliuku automobiliu, akį džiugina nuostabi panorama - miestukas kažkur kalno papėdėje ir fiordai, fiordai...

Trolių laiptai

Iš Molde sukam link Andalsnes ir pasiekiame kvapą gniaužiantį slėnį - Trollstigen, arba Trolių laiptus - kuris išraižytas įspūdingais serpantinais. Visur almantys kriokliai, rūstūs kalnai, paskendę rūke, neleidžia iš rankų paleisti fotoaparato.

Gražiausias Norvegijos fiordas

Judame toliau. Persikėlę keltu per Nordals fiordą sukame link Geiranger - gražiausiu Norvegijo fiordu tituluojamo fiordo. Staiga suprantame, kodėl pakelėj sustoję daugybė mašinų: iš čia atsiveria nepakartojamas Geirangerio fiordo ir kalnų rimties apsupto to paties pavadinimo miestuko grožis. Pasigėrėję "atvirukiniais" vaizdais, serpantinu leidžiamės į minėtą miestuką. Lynoja, tad, prisiminę praėjusį šaltą ir ankstyvą rytą, nusprendžiame nuomotis namuką.

Iki vakaro dar yra laiko, tad leidžiamės pėsčiomis patyrinėti apylinkes. Užkopę aukštai virš fiordo dargi ir grybų randame - voveraičių, šilbaravykių. Puikus laimikis vakarienei!

Rytą vos pramerkus akis tiesiai iš lovos - puikus vaizdas pro langą. Ech... Gaila išvykti. Vis dėlto sėdame į keltą, plaukiantį išilgai viso Geiranger fiordo ir vis dar nesuprasdami, ar čia rojus, ar realybė, plaukiame link Hellesylt.

Ne veltui šis fiordas yra saugomas UNESCO. Nuo stačių šlaitų krenta gausybė krioklių, kai kurie net savo pavadinimus turi, kaip antai "Septynios seserys", kurios, pasak legendos, iki šiol laukia savo jaunikių. Ant stačių uolų pakibę šiandien jau nebegyvenamos sodybos. Atrodytų, kas galėjo ten gyvent? O gyveno gudrūs ūkininkai - tokioj vietoj jokie mokesčių inspektoriai nepasieks!

Pažintis su ledyno liežuviu

Toliau važiuojam link Stryn, ir ties Olden sukame į Briksdal - pažiūrėti ledyno. Oras tikrai ne vasariškas. Bet ledyno liežuvis, kurį pasiekiame paėję 3 km pėstute, įspūdingas.

Lietingiausias Europos miestas

Persikėlę keltu per didžiausią Sognefiordą toliau važiuojame link Bergeno. Netoli Voss sustojame prie daugybe kaskadų krintančio Tvindefossen krioklio.

Bergenas, nepaisant didžiulės sumos, kurią suplojom už parkingą, gražus. Žuvų turguje, būdami tikri lietuviai, išragaujam visų rūšių lašišos, o puikiai nusiteikęs pardavėjas pavaišina dar ir banginio mėsa. Tenka įsigyti kelias skumbres ir rūkytos lašišos. Nors šios žuvys norvegiškos ir sugautos čia pat, jos žymiai brangesnės negu Lietuvoj. Bet ir skonis toli gražu ne toks pats. Mmmhm...

Sakoma, kad Bergenas - lietingiausias Europos miestas. Ir iš tikro, kur buvęs,kur nebuvęs iš giedro dangaus pliūpteli lietus. Tačiau ilgai slėptis netenka: po kelių minučių toliau tyrinėjame miestą. Apžiūrėję Bryggen krantinę, pasivaikščioję siaurutėmis gatvelėmis, užkilę į kalno viršūnėje esančią apžvalgos aikštelę, paliekame miestą.

Oslas

Iš Bergeno sukame link Oslo nacionaliniu turistų keliu Nr. 7, kuris beveik visą laiką vingiuoja palei fiordą. Verta sustoti prie Voringfossen krioklio. Kai kur apylinkės labiau primena mėnulį, negu žemę: plyti akmenuoti kur ne kur žolėmis apaugę plotai, nei medžių, nei kitų augalų.

Oslas jau nebenustebina solidžiai brangiu parkingu: juk čia Norvegija. Aplankome liaudies buities muziejų Norsfolke, kuriame buvo netikėta, jog personalas - daugiausia jaunimas, pasiryžęs papasakoti visą Norvegijos istoriją, vos tik užklausi ką nors apie muziejaus eksponatus. Čia radome ir senų kaimo gryčių bei rakandų, ir vos 30-50 m. senumo norvegų miestiečių būstų su visais interjerais.

Taip pat užsukome į Vikingų laivų muziejų. Jame - trys išlikę vikingų laivai. Ir daugybė netikėtos informacijos apie vikingus, jų gyvenimo būdą ir keliones.

Oslo centras - nykokas. Bet toliau nuo centro esanti Oslo vizitinė kortelė - Vigelando skulptūrų parkas sužadino jausmus. Skulptūros, kurių čia per 200, įtaigiai atskleidžia žmogiškąsias emocijas.

Kelionės pabaigoj vėl teko prisiminti, ką reiškia nakvoti palapinėj: laisvų namelių neradome. O ryte apšarmojusi žolė priminė, jog vasara baigėsi. Kelionė po Norvegiją taip pat. Atsikėlę 6 val. ryto išskubėjom į oro uostą.

Keletas skaičių:

Nuvažiavom 2000 km

Užtrukom 7 d.

Apie 1800 NOK išleidome mokesčiams už kelius, keltus, tiltus ir parkingą. Dar panašiai tiek sumokėjome už benziną.

Visi įspūdžiai - tik patys geriausi!

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.