Kelioniumanija.lt

Į Krokuvą atvykome automobiliu. Įsikūrėme nedideliame viešbutuke, kurį buvom rezervavę iš anksto.

Krokuvos senamiestis

Krokuvos senamiestis labai jaukus ir gražus ir primena viduramžius. Čia daugybė pėsčiųjų gatvių. Pirmiausia aplankome Vavelio pilį, kuri įsikūrusi ant kalvos. Čia kadaise gyveno Lenkijos karaliai ir LDK kunigaikščiai. Vavelio vidury stovi Krokuvos katedra, žymi tuo, jog čia ilsisi Jogailos palaikai. Turistai dar fotografuoja vienos iš katedros koplyčių paauksuotą kupolą, tapusį tarsi Vavelio simboliu.

Toliau tyrinėjame Krokuvos senamiestį. Turgaus aikštė yra pagrindinė miesto aikštė, kurioje stovi Šv. Marijos bažnyčia, žymi tuom, jog jos du bokštai yra skirtingi. Sakoma, jog bažnyčios statytojai pritrūko pinigų antrajam bokštui užbaigti ir išpuošti taip, kaip pirmasis.

Su šia bažnyčia susijusi įdomi legenda. Kas valandą viename iš bažnyčios bokštų trimituojantis trimitininkas niekuomet neužbaigia savo melodijos. Taip yra todel, kad kadaise priešams puolant miestą, trimitininkas pirmasis pamatė jų būrius prie miesto sienų ir norėjo įspėti gyventojus, tad ėmė trimituoti. Tačiau staiga trimitavimas nutrūko, nes trimitininką pasiekė priešo strėlė.

Turgaus aikštėje taip pat stovi didžiulė halė. Na žinoma, šiandien ji tikrai neprimena Vilniaus halės :) Krokuvos halėje parduodami beveik vien tik suvenyrai :)

Turgaus aikštėje ir aplinkui važinėje daugybė arkliais kinkytų karietų. Dar turgaus aikštė žymi tuom, jog čia yra daugybė balandžių. Vietiniai smulkūs prekeiviai už kelis zlotus specialiai pardavinėja lesalą, kad turistai galėtų balandžius pašerti.

Vieličkos druskų kasyklos

Kitą dieną vykstame į netoli Krokuvos esančią Vieličkos druskų kasyklą. Leidžiamės į požemius ir apžiūrinėjame ištisas menes ir labirintus. Tam, kad patekti į daugiau nei 60 m gylį tenka įveikti 380 laiptelių žemyn.

Salėms ir erdvėms yra suteikti pavadinimai, taigi čia radome ir Mikalojui Kopernikui skirtą "kambarį", ir įvairiems šventiesiems skirtų "koplyčių".

Druskos kasyklose galima išvysti daugybę dalykų, pagamintų iš mūsų kasdieninės druskos.

Bene įspūdingiausia yra didžioji koplyčia, kurioje kabo didžiuliai sietynai, salė išpuošta šventųjų skulptūromis ir scenomis iš Biblijos.

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.