Kelioniumanija.lt

Lagaminai supakuoti. Darbai perduoti. Ryt – prasideda atostogos. Atostogos Kroatijoje. Kodėl ten? Todėl, kad suviliojo tokie įspūdžių iš šios šalies aprašymai: krištolinė jūra, uolėtos pakrantės, kalnai, kaskados ir kriokliai Plitvicos ežerų parke, hmmm… galėčiau tęsti, bet gal geriau papasakosiu savo pačios patirtį.

Istrijos pusiasalis

Kroatai, šiaip jau, labai mieli, linksmi ir draugiški žmonės. Gal dėl to, gal dėl gamtos grožio, o gal ir dėl gero oro, kuris mus lydi visą kelionę, nuotaika yra puiki. Sėdim sau ant uolos krašto, net ne sėdim, o kepam, nes saulė vidurvasarį kaitri. Neriam į tą apdainuotą krištolinį vandenį, skaičiuojam praplaukiančias vieną už kitą prabangesnes baltutėles jachtas – atostogos. Na, bet visą laiką gi nesėdėsi. Apvažiuojam apylinkes, nukankam į kelis miestelius ir dar šen bei ten.

Kelias dienas praleidžiame Istrijos pusiasalyje, Kroatijos šiaurėje – čia jaukūs miestukai, daug istorijos, gardus kiek neįprasto skonio vietinis vynas.

Žavingieji Plitvicos ežerai ir Balkanų karo pėdsakai

Išsiruošiame į kone legenda tapusią Plitvicą ežerų pažiūrėti. Vaizdelis vertas dėmesio. Ir ne tik dėmesio, bet ir viso pusdienio. Tiesa, ant kulnų lipantys kiti turistai kiek erzina, na, bet juk ir mes tokie patys kažką pykdantys turistai... Kaskados, kriokliai – tik spėk aikčioti ir fotografuoti. Tvarkingai vorele paskui kitus tokius pat žioplinėjančius atvykėlius pėdiname ir mes. Iš tiesų, retas gamtos stebuklas, kurį pamatyti už tuos apie 60 Lt primygtinai rekomenduoju, jei lankysitės Kroatijoje. Bet susidaro toks įspūdis, kad niekas iš keliautojų šio rojaus kampelio neaplenkia. Gal ir gerai.

Ką neįprasto mūsų akiai pamatėme vykdami per kalnuotą vietovę link Plitvicos, tai Balkanų karo pėdsakai, įkyriai žvelgiantys apleistų apgriuvusių namų bestiklėmis langų akimis bei nuo kulkų aptrupėjusiu tinku tarsi praėjusio karo randais. Kai pagalvoji, kad visa tai dar taip neseniai vyko... šiurpu. Pravažiuojam pro kelias apleistas tokias gyvenvietes, menančias netolimos istorijos baisybes. Teko girdėti, kad ir pačiame Plitvicos parke, kur šiandien medinius takelius pro almančius krioklius mina tūkstančiai turistų, karo metais slapstėsi vietiniai partizanai su šautuvais...

Kitos Kroatijos įdomybės

Vingiuodami palei pakrantę iš šiaurės link Dubrovniko prasukome ir pro Zadarą su jūros vargonais, aplankėme Trogirą su žavingu senamiesčiu, Splitą su istoriniais Diokletiano rūmais. Ir visą tą laiką nepraleidžiam progos pasimėgauti paplūdimiais.

Apie Kroatijos paplūdimius galima daug rašyti. Visų pirma, daugiausia, kaip jau ir minėjau, buvome uolėtose pakrantėse. Jų čia dauguma. Pravartu turėti plaukimo batus – apsaugo nuo aštrių uolų, akmenukų ir jūros ežių, kurių pasitaiko vandenyje. Dėl tų uolų smėlėtieji paplūdimiai labai reklamuojasi visur, o turistai tiesiog nugula juos, nė musė nepralįstų, sezono metu. Tokius paplūdimius matėme Rabo saloje.

Ir nejučia imu tikėti, kad legenda apie Kroatijos atsiradimą kažkiek tikra - sako, kad kadais kai dievas kūrė žemę, angelai nešė pilną maišą visokių grožybių. Netyčia maišas, kuris buvo skirtas visam pasauliui po truputį, prairo ir visas grožis iškrito virš Kroatijos. Tikiu, kad dalis tiesos tame yra. Na, bent jau jūrą ir kalnus Kroatai turi neišpasakyto grožio. Grįžau namo ir supratau. Įsimylėjau iki ausų tą Kroatiją!

Trogiro senamiestis

Trogiro senamiestis - vienas labiausiai man patikusių Kroatijoje. Be siaurų gatvelių, daugybės bažnyčių ir rūmų bei dailių senovinių namų Trogire šiaip sklando kaži kokia romantiška dvasia.

Dubrovnikas

Tikrai neveltui Dubrovnikas pavadintas Adrijos perlu. Dar vienas puikus senamiestis. Storos gynybinės sienos, iš kelių pusių supamos žydro Adrijos vandenuko. Žavinga vietelė, kurią būtinai įtraukite į savo maršrutą jei keliaujate po Kroatiją!!

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.