Kelioniumanija.lt

Pirma stotelė

Startas Klaipėda: apie 9.30 val ryto.
Pirmas taškas: Liepojos turizmo informacijos centras.
Ten gauname info, kad šalia centro esanti aikšteleje galima nemokamai pastatyti automobilį.
Apsirūpiname bukletais ir traukiam link Liepojos šventos trejybės katedros. Katedroje anot latviu yra didžiausi mechaniniai vargonai pasaulyje.
Rugsėjo mėnesį reiks apsilankyti tarptautiniame vargonų muzikos festivalyje. Turėtų būti įspūdinga.
Katedroje už 1 LVL suaugusiam ir 0,5 LVL vaikui pasikeliame į apžvalgos aikštelę.
Pakeliui prasilenkiame su mechaninio laikrodžio svareliais, kuriuos kas savaite sukamuoju mechanizmu pakelia viršun. Veikimo principas toks pat kaip seno tarybinio laikrodžio su išlendančia gegute.
Pasitaikė graži, bet vėjuota diena, viršuje neužsibūname.
Pati katedra graži viduje, bet išorė verkiant reikalauja renovacijos. Bobulė įleidusi į bokštą sako, kad vasarą bus tvarkomas stogas. Mano nuomone renovacijos prašosi visas pąstatas, vienas kupolas viduje net paremtas pastoliais, kad nesusmegtų.
Toliau žingsniuojame link Liepojos kanalo, šalia kurio įrengta promenada.

Pirma stotelė

Sekantis taškas: Berghof Pieno muziejus šalia Skrundos. Truputėlį paklaidžiojus privažiuojame į tuščią teritoriją.
Matyt ne sezono metas, muziejus uždarytas. Kadangi ir taip beklaidžiodami sukorėme apie 10 papildomų kilometrų, ant muziejaus durų nurodytu telefonu paskambinu, atsiliepia mergina, kuri rusiškai nemoka... Angliškai šiaip ne taip susišnekėjom, paaiškinu, kad kadangi jau čia esame, norėtume į vidų akį užmesti.
Po kurio laiko atėjusi moteriškė įleidžia į vidų, mokesčio neima.
Savarankiška ekskursija be gido manyčiau nėra verta specialiai daryti lanksto. Seni rakandai, raštai, apdovanojimai. Vienintelė atrakcija: į sieną atremtą puskarvę galimą pamelžti.. :)

Pirma stotelė

Sekantis taškas: Latvijos Venecija pravardžiuojama Kuldiga.
Randame vieną upelį tekantį tarp namų. Gražu, dar nematytas vaizdas.
Tik įlindus į senamiestį papietaujame restorane Grobinš, esantį šalia minėto upelio, priešais remontuojamą rotušės aikštę.
Tikėjomės, kad tokiame atokiame miestelyje kainos bus mažesnės, už pietus: 2 sriubos, vieną porciją kotletų ir 2 porcijas firminio patiekalo karbonado su sūriu, 2 alaus ir 2 sulčių sumokėjome 20 LVL.
Papietavus patraukiame į pėstiesiems skirtą Liepojos gatvelę. Jaukus, kompaktiškas senamiestis.
Toliau aplankome aukščiausią krioklį Latvijoje: apie 4,5 m aukščio.
Netoliese kelionės vinis: Ventas Rumba. Plačiausias Europoje krioklys. Aukštis gal tik 1,5-2 metrai, bet kadangi ką tik nuėjo pavasarinis atlydys, vandens masė didžiulė, stiprus ošimas, tikrai nepamirštamas įspūdis.
Įspūdį sustiprino pavasarinė žuvų migracija. Pailgos žuvelės karts nuo karto šoktelėdavo iš apatinės krioklio dalies į viršų. Žiobriai gal. Gražu, dar nematyta. Užskaitome ir judame per raudonų plytų arkinį senovinį tiltą link šalia upės esančio apžvalgos bokštelio.
Gražus peizažas, pats bokštelis medinis, pakankamai aukštas. Gal standartinio penkiaaukščio dydžio. Medinė konstrukcija pakankamai tvirta, esame matę ir daugiau adrenalino reikalaujančių.

Pirma stotelė

oliau maršrutas veda link jūros. Po nepilnos valandos pasiekiame Jūrkalne. Įspūdingas skardis, vaizdas labai panašus į Olando kepurę, tik pati skardžio sandara ne iš molio kaip prie Klaipėdos, bet vien iš smėlio.
Skardžio ilgis tiek kiek akys užmato. Žmonių tuščia, tik keli bepročiai iš Klaipėdos :).

Paskutinis kelionės taškas: Pavilosta. Mažas žvejų miestelis.
Privažiavę arčiausiai jūros esančią aikštelę pasikeliame į apžvalgos bokštelį. Šitas ekstremalesnis nei Kuldygoje, nors metalinis ir žemesnis. Pakopos parūdijusios, bet užlipus į viršų atsiveria įspūdingas vaizdas į jūrą ir Pavilosta uostelio vartus.
Nutariame paeiti iki molo galo. Pirma dalis molo matyt pastatyta pakankamai seniai: tenka ropštis per akmenis. Sportas kojoms, truputis adrenalino kūnui lipant akmenimis iš abiejų pusių skalaujant vandeniui.
Antra pusė molo išbetonuota, lygi, bet be jokių turėklų. Oras vėjuotas, 4 metu bamblys nešamas ant kupros dėl saugumo.
Atgal į mašiną, laukia apie 160 km kelio iki namų.
Finišas Klaipėdoje jau beveik sutemus, apie 21.30 val.
Nuvažiuota apie 480 km

Kita kelionė suplanuota į Burbiškio dvaro tulpių šventę

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.