Kelioniumanija.lt

Vieną vasaros dieną išsiruošėme į kelionę po istorinius Kurzemės ir Zemgalės kraštus Latvijoje, norėdami aplankyti senovinių pilių griuvėsius, pamatyti išlikusius rūmus, dvarus ir pasigrožėti šio krašto gamta, piliakalniais.

Bauske

Tik pervažiavus sieną mūsų pirmas sustojimas buvo Bauskė – nedidelis ir palyginti jaukus miestelis, kuriame yra išlikusi autentiška rotušės aikštė. Nors mūsų turimas lankytinų vietų žemėlapis primygtinai siūlė užsukti į Bauskės istorijos muziejų, tačiau gražią saulėtą vasaros dieną vienbalsiai nusprendėme geriau paėjėti iki Bauskės pilies, tiksliau – 15 amžiuje statytos pilies griuvėsių.

Romantiška vietelė, menanti mūšius su legendiniu Livonijos ordinu.

Netoliese taipogi galima aplankyti Lodinos alaus daryklą, veikiančią nuo 19 amžiaus, tačiau diena ėjo vakarop, ir mes nusprendėme geriau pasiieškoti vietos nakvynei.

Rundalės pilis

Kitą rytą tęsėme kelionę ir pirmiausia užsukome į Rundalės pilį. Apie šiuos rūmus buvome nemažai girdėję, tačiau išvydus savo akimis, įspūdis buvo dar didesnis. Vaikštinėjom romantiškų 18 amžiaus rūmų koridoriais, žiūrinėjome prabangias sales, lankėmės kunigaikščių apartamentuose. Išties žavu – daugybė autentiškų ir restauruotų dekoracijų. O svarbiausia – išlikusi to meto dvasia.

Pasukome link Jelgavos, kuri garsėja gražiu senamiesčiu ir įspūdinga Jelgavos pilimi, stūksančia ant Lielupės upės kranto. Tiesa, šiuo metu čia įsikūręs žemės ūkio universitetas.

Dobelė

Tęsdami savo pilių ir dvarų turnė, nutarėme užsukti į Dobelę, kurioje aptikome Livonijos ordino pilies griuvėsius. Netoliese taipogi yra žymaus sodininko P. Upičio alyvų sodas. Patys latviai teigia, kad tai – didžiausias alyvų sodas visoje Europoje. Gaila, kad mūsų apsilankymo metu alyvos buvo nužydėjusios...

Tukums

Kelionės metu taip pat aplankėme Tukums miestelį – kadaise čia gyveno lyviai ir stovėjo Livonijos ordino pilis. Šiandien galima pamatyti tik vienintelį išlikusį pilies bokštą, kuriame įrengtas nedidelis istorijos muziejus.

Ventspilis

Į Latvijos naftininkų miestą Ventspilį atvykome vėlai vakare. Tačiau rytą galėjome grožėtis šio prie jūros esančio miesto tvarka, išpuoselėtais gėlynais ir parkeliais. Aplankome vadinamąjį „Uosto galą“, t.y. Ostgals rajoną, kuriame daugiausia stovi mediniai jūreivių ir žvejų namai.

XIX a., pastebėjus, jog smėlio kopos vis labiau veržiasi į miestą, valdžios liepimu buvo pradėta statyti ši gyvenvietė. Taip neturtingųjų jūrininkų trobelės išgelbėjo prestižinius turtuolių kvartalus. Nors ši gyvenvietė pripažinta valstybinės reikšmės urbanistikos paminklu, tačiau dauguma namų yra gana apleisti, apsilaupiusiais dažai, nerekonstruoti.

Kuldyga, Piltenė

Toliau pasukome link Kuldygos, tačiau prieš tai dar užsukome į seniausią miestą Kuržemėje – Piltenę, tačiau tai išties beveik miegantis miestukas, nieko daug čia nepamatysi, tad ilgai neužsibuvę išvykome link Kuldygos, kuriai prigijęs romantiškas „latviškosios Venecijos“ vardas. Čia upelis šniokščia tiesiog pro patį miestelį, kone pro durų slenksčius. Miestukas išties jaukus ir gražus, tačiau stebina kai kurie gan apleisti namai.

Nemažai teko girdėti apie Ventas Rumba – t.y. Kuldygos krioklys. Teigiama, jog šis apie 250 m pločio krioklys, kad ir neaukštas, bet yra plačiausias visoje Europoje. Įdomu. Apie šį krioklį pasakojama daugybė legendų, o žmonės nuo seno tikėjo, jog vanduo čia turi magiškų galių. Dar visai neseniai moterys čia važiuodavo gydytis celiulito, įdomu, ar ir dabar atvažiuoja?

Vėliau aplankome už keleto kilometrų esančius kvarcinio smėlio urvus. Šis rankomis iškastas urvas – ilgiausias urvas Latvijoje. Kvarcinis smėlis čia buvo kasamas stiklo gamybai. Dabar šio sklypo savininkė organizuoja turistinius žygius po urvus. Įdomu tai, kad žygių metu tamsiuose urvuose pasišviečiama žvakėmis. Klaustrofobams čia eiti nerekomenduoju, mat urvuose ne tik tamsu, bet ir kartkartėmis lubos labai žemos, ir šiaip ne itin jauku.

Liepoja ir Karosta

Link Liepojos nusprendžiame važiuoti pajūriu, tad iš Kuldygos sukame į Jūrkalne. Beje, Jūrkalnėje sustojame pasižvalgyti nuo vaizdingo skardžio. Paplūdimys čia visiškai neprimena tradicinių Baltijos jūros paplūdimių: nusėtas didžiuliais akmenimis.

Paskutinįsyk Liepojoje teko lankytis dar sovietmečiu, tad susidomėjusi bandau „atgaminti“ vaizdus iš savo paauglystės. Ir šiandien Liepoja gerokai skiriasi nuo mūsų neseniai aplankyto kito Latvijos kurorto – Ventspilio. Liepojoje gatvės tikrai taip „neiščiustytos“, namai – paprastesni. Gal net čia kiek jaukiau, saviau.

Viena žymiausių Liepojos lankytinų vietų – Karostos rajonas ir kalėjimas. Kadaise čia buvo sovietų karinis miestelis, buvo įsikūręs karinis jūrų laivynas, švartuodavosi povandeniniai laivai. Ne itin jauki, bet gana autentiška teatralizuota ekskursija po Karostos kalėjimą paliko gerą įspūdį. Tai puiki galimybė atitrūkti nuo realybės. Juolab, kad latviai giriasi, jog šis kalėjimas – vienintelis toks visoje Europoje...

Keliaujant po Kurzemę, labai patogu apsistoti kempinguose, kurių čia yra begalės. Vienas patarimas keliaujantiems automobiliu: keliai šiame krašte gana prastos kokybės, dažnai duobėti, tad nesitikėkite iš taško A į tašką B nuvykti labai greitai. Be to, ir pakelės užeigų bei kavinių šiame krašte ne itin daug.

Mūsų pasirinktas maršrutas nebuvo nei išskirtinis, nei kažkuo ypatingas, nei naujas, tačiau išties įdomus. Puikios atostogos ir puikūs prisiminimai. Beje, ir oras pasitaikė puikus.

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.