Kelioniumanija.lt

Taip visi vietiniai vadina šį miestą”Old good Hamburg“.Senai buvome girdėję apie legendomis apipintą Hamburgo rajoną Saint Pauli.Tačiau tik nesenai nutarėme jį aplankyti.Norėjome labiau pažinti šį miestą,todėl galvojome pabūvoti ilgėliau,kokį mėnesį,bet nesinorėjo apsigyventi kokiame hostelyje,svajojom pabendrauti su vietiniais ekologais, gyvenančiais VAGEN PLATZE-lietuviškai (vagonėliuose ant ratų arba sunkvežimiuose).Martynas vieną dieną suradęs koordinates parašė ir tiesiai šviesiai paklausė ar galėtumėm mes dviese ir šuniukas prisijungti prie jų ir pagyventi kartu mėnesį.Neužilgo gavome atsakymą ir pradėjome ruošti savo kelioninę priekabą.

Hamburgas

Kelionė per Lenkiją ,žinoma ,jau nebestebino nei ilgumu,nei vairuotojų vairavimo subtilumu.

Kaip tik tuo metu kai atvažiavome į Zomia,taip vadinasi ši vagonėlių ant ratų bendruomenė,rengė protesto akcijas norėdami išsikovoti vietą gyvenimui kitoje miesto dalyje .Nes šiuo metu jie įsikūrę parke,Altona rajone šalia senelių prieglaudos.Nedidelėje teritorijoje visi susistatę savo vagonėlius,šalia įsikūrėme ir mes su savo priekaba.

Gyvenome bendruomenėje kurią sudarė apie dvylika žmonių,kiekvienas turi savo pareigas ir yra už kažką atsakingas,žinoma savo noru.Porą žmonių-socialiniai pedagogai,jie organizuoja psichologinę pagalbą gyvenantiems gatvėje,patyrusioms seksualinę prievartą moterims ir merginoms.Parašė ir išleido knygų rinkinį apie feministes.Žodžiu,intensyviai dirba visuomeninį darbą. Na,o mes kiek pabendravę iškeliavome kaip visada pėstute pasidairyti naujų vietų.

Ėjome tol kol priėjome legendinį Saint Pauli rajoną.Pirmas įspūdis kiek priminė Amsterdamo raudonųjų žibintų kvartalą.Pagrindinė garsioji Reeperbahn gatvė knibždėte knibždėjo erotinių prekių parduotuvių,tiesiog kas antrame žingsnyje,merginos sėdi už langų visaip viliojančios praeivius,tarsi vitrinoje padėtos prekės.Vidinėse gatvelėse apstu įvairiausių roko klubų,aludžių,žodžiu tai didelis šaršalynas,viskas viename.

Trumpam užėjome į Jolly Rouger barą garsėjantį kaip Saint Pauli futbolo fanų vietą,jis įsikūręs priešais St. Pauli stadioną.Čia jaunimo miestas,jis alsuoja veiksmu,jei nori ir įdomu šiame mieste gali surasti daug veiklos,žinoma jei mėgsti didmiesčius ir sausakimšas jų gatves.

Dėl maisto Hamburge tikrai nekils keblumų,kiekviename žingsnyje gausu indų,kinų,turkų užeigų,kaina neviršija trijų-keturių eurų,porcijos didelės.

Nepaisant visų egzotiškų vaizdelių,kirtus Reeperbahn gatvės sankirtą prieini uosto kvartalą.Visiškas kontrastas šalia esančiam.Čia vyrauja tvarka,gatvėse nepamatysi elgetaujančių transvestitų ar bankomatuose gurkšnojančių ir šiaip stumiančių laiką girtuoklių su kokiais penkiais dideliais šunimis pašonėje.Čia senojo uosto zona.Kas rytą nuo trijų valandų nakties iki dvyliktos valandos dienos vyksta žuvies turgus pagrindinėje uosto aikštėje,šalia krantinės priplaukia burlaiviai.Vieta turistinė ,bet vakare sutemus išties įspūdinga,kai įsižiebia žibintai ir šviečia laivai.Šis miestas žavi savo unikalumu,niekur kitur nerasi tokios beprotybės,lyg viskas atskirai,bet tuo pačiu ir kartu.Vargšai,turtingi,praeiviai,menininkai,kekšės,bankininkai,verslininkai ir prapuolėliai.

Tai vienas brangiausių Vokietijos miestų po Berlyno.Išvaikščiojome daugybę gatvelių,prifotografavome krūvą nuotraukų,mes dažnai keliaujame todėl stengiamės kuo daugiau užfiksuoti vaizdų,kuriuos grįžę iš visų kelionių perkeliame ant sienos.

Po pažinimo kasdiena grįždavome į bendruomenę,jie ramūs,užsiėmę,po darbų visi susibėgdavome kartu gamindavome.Ypatingai skiriasi sojos mėsa nuo parduodamos Lietuvoje.Daug ką lemia ir kiti indiški ar kinietiški prieskoniai,kurių kaip ir sojos mėsos galima nusipirkti azijos šalių parduotuvėlėse.Vienas kilogramas sojos kainuoja tris eurus,naturalūs prieskoniai vieną-du eurus,brangiau nei supermarkete,tačiau verta pabandyti.

Mūsų nuostabai Hamburge maloniai visur priima su šunimis,nepaisant jų dydžio,mes net į didžiulius knygynus eidavom su savo juodu labradoru Marko,žmonės šunis vedasi be antsnukių ir net be pavadėlių,tik prie perėjos už antkaklio kiek ranka prilaiko dėl jų pačių saugumo.Žodžiu gyvūnų mylėtojams šis miestas idealus.Buvome nuėję į vieną bariuką,jo savininkas mūsų šuniukui ne tik atsigerti įpylė,kauliuką davė,bet dar spėjo nubėgti per gatvę į gyvūnų parduotuvę ir šuniukam skirtų keksiukų atnešti.Niekas čia nesibaido šunų, nebėga 180 laipsnių spinduliu aplink ir neburnoja,nekviečia policijos,kad praėjai gatve su dideliu šunimi.Gal todėl ir gyvūnai labiau socializuoti nelinkę į agresiją.

Hamburgas traukia alternatyvų jaunimą,vyksta daugybė koncertų,renginių.Čia daug tattoo studijų,todėl mokantis šio amato lengvai suras savo terpę.Neveltui išvertus į lietuvių kalbą Hamburgas reiškia (laisvasis miestas) ir yra antras pagal dydį uostas Europoje,susisiekiantis su šiaurės jūra.O pasaulio akimis tituluojamas kaip verslo,pramonės ir kultūros centras.

Praleidę čia keturias savaites pamatėme nemažai ,aišku tai ne egzotiškas kraštas ,bet kaip Vokietijos miestui egzotiškumo tikrai nestinga,tiesiog reikia savo akimis praeiti tomis gatvelėmis ir paprasčiausiai žiūrėti aplink…bus ką atsiminti..

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.