Kelioniumanija.lt

Ilgai laukta skrydžio į Barseloną data artėja, o orų prognozės nesikeičia: +12 ir lietus. Oras, šiame krašte labiau būdingas žiemai, negu gegužės mėnesiui….

Na, bet nieko nepadarysi, bilietas nupirktas, o debesų neišsklaidysi, tad džiaugiamės bent jau tuo, kad klastingasis Ejafjadlojokudlis nebepyksta ir leidžia ramiai nusileisti Žironos oro uoste, iš kurio autobusu, pilnu audringam savaitgaliui nusiteikusių italų, per pusantros valandos pasiekiame Barseloną.

Barselona

Miestas pasitinka kamščiais ir pliaupiančiu lietumi.

Apsiginklavę lietsargiais ir šokinėdami per balas imame tyrinėti miestą. Pradedam nuo senamiesčio – Barri Gotic. Šlykštus oras nė motais tūkstančiams tokių kaip mes. Gal dėl to, kad su skėčiais sunkiau prasilenkti siaurose senamiesčio gatvytėse, atrodo, kad turistų čia kimšte prikimšta.

Tokią dieną kaip ši populiariausios lankytinos vietos yra bažnyčios ir muziejai. Prie įėjimo į Miesto istorijos muziejų stovintis apsaugos darbuotojas nenuobodžiauja: vikriai dalija specialius maišelius varvantiems lankytojų lietsargiams. Vis dar neprarasdami vilties sulaukti geresnio oro, neskubėdami apžiūrinėjame senovės romėnų įkurto miesto liekanas, kurios glūdi muziejaus rūsyje.

Tebepliaupiant lietui užsukam į gotikinę katedrą. Braunamės pro permirkusių turistų minią, daugumos jų veidų šypsenos nepuošia. Apžiūrim katedros grožybes ir traukiam toliau.

Slėpdamiesi nuo nesiliaujančio lietaus nusitaikome į Jūrų muziejų-akvariumą, kuris yra krantinėje. Čia mus pasitinka kilometrinė eilė norinčiųjų išvysti puikiai išreklamuotą Viduržemio jūros kolekciją. Ryžtingai susirandame eilės galą, bet entuziazmas netrunka išblėsti: per 15 minučių veik nepajudam iš vietos. O be to, ir skrandis įkyriai primena, kad jau pietų metas.

Pasistiprinę nagrinėjame lankytinų vietų (po stogu!) sąrašą ir nutariam užsukti į Jūreivystės muziejų (Museu Maritim), kuris įkurtas šalia krantinės esančiuose buvusiuose dokuose. Už kelis eurus pamatom keliolika nuobodžių laivų maketų, vieną natūralaus dydžio 16 a. laivo kopiją ir sužinom povandeninių laivų sukūrimo istoriją. Bet geriausias šio muziejaus dalykas yra tai, kad iš jo išėjus pro debesis švysteli saulutė!!!

Džiaugdamiesi pasibaigusia liūtimi keliaujame link garsiosios La Ramblos. Euforiški ir pakylėto tono aprašymai, kad tai yra žymiausia visos Ispanijos gatvė, kurioje visą parą pilna žmonių yra gan išpūstas reikalas.

Pasibaigus lietui, po truputį mimai jau ruošiasi savo impozantiškiems pasirodymams: čia pat gatvėje stebint įkyriems turistų žvilgsniams grimuojasi veidus, rengiasi aukso imitacijom, plunksnom ir dar nežinia kuom išpuoštus kostiumus, dedasi kaukes, ima į rankas netikrus pistoletus – praeiviams gąsdinti ir linksminti. Ir žinoma, uždirbti pragyvenimui. Turim retą progą pamatyti tikruosius mimų veidus – be grimo ir dirbtinių šypsenų. Ir, tiesą pasakius, iš viso be jokių šypsenų...

La Rambloje pardavėjai demonstruoja savo išmonę – pardavinėja viską, nuo įkyrių švilpukų iki kudakuojančių vištų narveliuose. Ir kuriam galui turistui gali prisireikti vištų Barselonos centre?

Paranojiškai saugodami kišenes (juk esam kišenvagių sostinėje!), užsukam į La Boqueria. Nepastebėti šio spalvų, kvapų ir garsų maišalynėje paskendusio žymiausio miesto turgelio neįmanoma. Išrikiuotos vaisių, daržovių virtinės, kybo apetitą žadinantys milžiniški vytinti kumpiai, dešros, pūpso įvairiausi skanėstai, džiovinti vaisiai ir kitos gėrybės.

Na, kad jau oras geras, pasiryžtam išbandyti metro ir nukakti iki Guelio parko, kurį projektavo žymusis Antonio Gaudi. Nuo metro stotelės tenka dar gerokai pakopti įkalnėn, kol prieš akis iškyla namukai, tarsi sausainiukai aplieti baltu šokoladu.

Žymusis architektas, prieš šimtmetį kurdamas ilgiausią pasaulio suoliuką, turbūt nepagalvojo, kad jo kūryba pritrauks tiek gerbėjų. Kitaip ilgiausiasis būtų dar ilgesnis. Be abejo, parko populiarumui įtakos turi ir tai, kad jis yra nemokamas. Vargais negalais prasispraudžiame ir užsiimame laisvą vietelę ant spalvingojo plytelių šukėmis išklijuoto suolo, nutūpto turistų – juk reikia ir mums nusifotografuoti!

Dar didesnio populiarumo sulaukia spalvota salamandros figūra, pasitinkanti reginių ištroškusius lankytojus prie įėjimo į parką. Turistai tarsi pamišę dėl kiekvienos plytelės, kolonos, namelio, suoliuko. Visus vienija bendras tikslas – padaryti kuo daugiau nuotraukų, nesvarbu, kad jos grįžus namo liks pamirštos kažkur kompiuteryje...

Užkopusi į apžvalgos aikštelę žvilgsniu matuoju Barseloną, kuri šurmuliuoja ten, apačioje.

Vėl lendame į metro ir skubame iki Sagrada Familia – kito A.Gaudi kūrinio. Jau nebestebina aplink bažnyčią „apsivyniojusi“ smalsuolių, norinčių šį šedevrą pamatyti iš vidaus, eilė. Tačiau šįkart nesusigundome stoti į gretas norinčiųjų užsidėti dar vieną pliusiuką aplankytų vietų sąraše. Įspūdingų formų, tarsi iš aptirpusių šokolado plytelių pastatyta šventovė tikrai verta dėmesio ir iš išorės.

Deja, nuotraukas „papuošia“ šalia bažnyčios bokštų iškilę kranai ir pastoliai – bažnyčios statybos tebevyksta. 16 metų, kuriuos Antonio Gaudi praleido statybos aikštelėje buvo gerokai per mažai. Knygutėje pasiskaitome protingus išvedžiojimus apie Tikėjimo, Vilties ir Meilės simboliką ir vaizdavimą bažnyčios fasade ir grįžtame į krantinę.

Geras oras kaipmat „išbaidė“ Jūrų muziejaus-akvariumo gerbėjų būrį, tad į šį pastatą patenkame eilėje pastovėję vos 5 minutes.

Apibendrinant galiu pasakyti, kad vienos dienos Barselonai pamatyti tikrai per mažai. Galbūt dėl to, kad ėjome tik į vietas, patenkančias į TOP 10 populiariausiųjų sąrašą, Barselona pasirodė labai turistinė ir „popsinė.“ Bet, nepaisant mums pasitaikiusio neįprastai blogo oro, šis miestas kažkuo vis viena traukia.

Žirona

Žironos senamiestis išties yra labai gražus ir vertas dėmesio. Ypač tiems, kas žavisi siauromis ir kreivomis akmeninėmis gatvelėmis. Atvykti patogu iš Barselonos-Žironos oro uosto autobusu (į vieną pusę bilietas kainuoja kelis eurus), arba iš Barselonos traukiniu - kelionė kainuoja iki 10 EUR ir trunka apie 1,5 valandos. Tiesa, autobusų ir traukinių stotis yra šiek tiek atokiau nuo senamiesčio, apie 15 min. pėsčiomis.

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.