Kelioniumanija.lt

Kadangi tai pirmasis mano bandymas aprašyti kelionę, tikiuosi labai daug kritikuojančių nebus, o gal kas ir kokį patarimą vieną kitą turės :)

Pirma stotelė

Šitos kelionės istorija prasidėjo kaip ir visuomet - su drauge kartą per kelis mėnesius pradedame planuoti kokio ilgojo savaitgalio kelionę. Pradėdavom nuo Prahos/Vienos, po to nuspręsdavom, kad bus per brangu, tad pereidavom prie Estijos, Latvijos, finale neišvažiuodavom niekur, geriausiu atveju iki pajūrio nulėkdavom :D

Šį kartą draugė buvo kaip niekad užsispyrusi ir pareiškė, jog bet kokiu atveju važiuos viena - ar tai bus Praha, ar Viena. Vienos jos tikrai nesiruošiau paleisti į tokį kelią, tad susėdome ir apsvarstę įvairius variantus nusprendėme - Viena su grįžimu per Slovakiją, kad Tatrus pamatyti (nebuvau kalnuose dar buvusi iki tol).

Tiesa turiu dar paminėti, jog mūsų abiejų komanda jau ganėtinai gerai sucementuota - esame įsivertinę savo stipriąsias puses, todėl darbais pasidalinti nebuvo sunku - draugė ieško gražių lankytinų vietų ir po to visą kelią vairuoja, aš dėlioju maršrutą, laiką, žemėlapius, nakvynę ir šturmanauju.

2009-05-01. Planavome išvažiuoti 5 val ryte nuo Kauno, tačiau iš vakaro atsigulus 9 val ir prasivarčius iki 12, keltis buvo sunku. Tad iš Kauno pajudėjome tik 6 val. Kelias iki Lenkijos sunkus nebuvo, iki Varšuvos taip pat. Nuotaika puiki, groja gera muzika (visuomet pasirūpinu iš anksto garso takelių atnaujinimu), kakava termose dar šilta, maisto turime. Išvažinėjant iš Varšuvos atsidūrėme kamštyje, kadangi tai buvo 5ienio pietūs, oras puikus, nemažai miestiečių lėkė iš ten savaitgaliui. Sugaišome ~2 val, tad nuo plano Vienoje atsidurti 9 val. vakare atsilikome jau 3 valandomis.

Reikalai pasitaisė jau už Varšuvos - stebino, o kartu ir džiugino, kad vairuotojai į greičio apribojimus nelabai kreipė dėmesį - pastebėjome, kad jei ženklas 70, tuomet sumažina visi iki 90, na ir pan. Tad Čekijos sieną pasiekėme be didelių problemų ir gana greitai. Žinojome, kad ir Čekijoj, ir Austrijoj, ir Slovakijoj keliai yra mokami (bent jau tie, kuriais mes važiavome), sustojome pasienyje nusipirkti lipduko. Ten jie yra tikrai brangesni nei skelbiama internete, todėl nusprendėme, kad įsigysime lipduką pirmoje degalinėje įvažiavus į Čekiją.

Pasitiko mus visiškai kitoks vaizdas nei Lenkijoj - jokių rėkančių reklamų, net gi jokių namų, važiavome tarsi per negyvenamą kraštą. Pirmą degalinę radome gal po 30km, kuriuos važiavome su lengvu nerimu, kad nesustabdytų pareigūnai. Bet kokiu atveju pamoka nr. 1 - geriau sumokėti truputį brangiau, bet važiuoti ramiai, nes baudos tikrai nemažos. Toliau nieko įspūdingo - keliai, laukai, karvės, kalvelės, tik likus keliasdešimt kilometrų iki Austrijos sienos prasidėjo grožiai - kalvos pasidarė uolingesnės, ežerai, vynuogynai, na tikrai gražu.

Trumpai apsipirkę Duty free parduotuvėje pasienyje, keliavome toliau. Kadangi pradėjo temti, buvo puiki proga pasigrožėti tvarkingaisiais ir gražiai apšviestais austrijos miesteliais. Taip anksti kėlus ir važiavus visą dieną sulig sutemom užpuolė ir nuovargis.

Viena

Į Vieną įvažiavome tikrai nuvargę, o kadangi neturėjome navigacinės, truputį pagrybavome - iš pradžių pasukome ne ten, tačiau gan greitai su vietinių austrų grįžome į pagrindinį kelią. Toliau buvo užduotis surasti hotelį - buvome rezervavę visai netoli Prater parko, šalia centro.

Tik nepagalvojome, kad įvažiuoti į jį reikės iš žiedo, kuris turi kokius 6-7 išvažiavimus ir dar per vidurį kažkas statoma. Žodžiu be navigacinės vėl pagrybavome. Sutikę malonių austrų porelę paprašėme pagalbos, tad jie ir palydėjo mus su savo mašina iki pat hotelio durų. Toliau dar smagiau - pilna visur pridėliota plytų ir velniai žino kokių dar ženklų, visur budi policija, mat Prater parke vyko šventė, hotelis mus pasitiko nutviekstas fejerverkų šviesų. Hotelio administratorius paaiškino, kad mes galime važiuoti per plytą į vidinį hotelio kiemą, kad galėtumėm mašiną ten pasistatyti. Aišku mus važiuojančias per plytą užmatė policija ir su mirgalkėmis pasuko paskui mus :)) bet pamatę, kad parkuojames hotelio aikštelėje net neišlipo iš mašinos ir apsisukę nuvažiavo. Juokėmės su drauge, kad Viena mus pasitiko su fejerverkais ir su švyturėliais, kaip kokias aukšto rango pareigūnes :D

Suma sumoj - kambarį pasiekėme 23 val. mūsų laiku, tai po 17 val. kelionės. Kadangi Vienoje galėjome praleisti tik 6dienį, nusprendėme dar iš paskutinių jėgų eiti pasižvalgyti po naktinį miestą, ir kur nors išgerti vietinio alaus. Taip prasibastėme dar iki 5 val. ryto austrų laiku :) alaus paragavome, susipažinome su daug žmonių, žodžiu naktinis Vienos gyvenimas tikrai neblogas. Keista tik buvo tai, kad baruose viduj galima rūkyti. Tačiau negaliu sakyti, kad tai mums nepatiko :)

2009-05-02. Pusryčiai hotelyje iki 9 val., mes po tokios kelionės tik tada ir atsibudome. Restoranėlyje, kur davė pusryčius, moteriškės kalbėjo tik vokiškai, tačiau gestų kalba susikalbėti pavyko ir pusryčius gavome :) Susiruošę išėjome miestan. Buvome nusimatę aplankyti kelis būtinus taškus, visa kita palikome savieigai. Pradėjome nuo Prater parko, sužavėjo savo žaidimų aikštelėmis, pievelėmis ir raudonai žydinčiais kaštonais. Sekantis taškas buvo Hundertwasserhaus - na tikrai įspūdingai atrodantys pastatai.

Toliau mano asmeninis tikslas buvo aplankyti Štrausą ir Bethoveną (vieni mėgstamiausių mano kompozitorių), tad ėjome per parkus, gėrėjomes puikiai sutvarkyta aplinka. Bevaikščiodamos išalkome, tad kadangi sekantis taškas buvo Belvedere garten, o šalia jo restoranas, kuriame vietoje gaminamas gyvas alus, nusprendėme pirmiau pasistiprinti ir paragauti alaus. Jis tikrai puikus! Kaip ir žymusis Vienos šnicelis :)

Nuo Belvedere garten jau ėjome kur akys vedė, nes pradėjo temti, visur žiebėsi apšvietimai, už kiekvieno kampo vis išnirdavo koks nuostabus pastatas su parku šalia, žodžiu šitas miestas tikrai pakerėjo. Sumetėme atstumą grįžę kiek suvaikščiojom - tai gavosi ~17km ratu aplink centrą ir po jį. Po tokios ekskursijos net naktinis gyvenimas nebedžiugino ir šliaužėme atgal į hotelį.

2009-05-03.

Planas "Namo" per Slovakijos Tatrus, ~ 24val. pasiekiant hotelį 100km iki Varšuvos nakvynei ir tada jau lekiant tiesiai į darbą, kad per pietus pasirodyt darbe. Planas nelabai pavyko :) bet apie viską iš eilės.

Rytas, pusryčiai, susikrauname šmutkes ir pajudame iš Vienos, ją visisškai įsimylėję ir pasižadėję dar kada nors sugrįžti. Kelionė vyksta puikiai, nuotaika puiki, viskas gerai iki Bratislavos. Netoli jos buvome suplanavę aplankytį pora labai gražių vietų. Pasukame kur reikia, važiuojame ir suprantame, kad pagal gatvių pavadinimus susigaudyti praktiškai neįmanoma, ir apskritai kuo toliau tuo labiau susigaudyti neįmanoma :) nusprendžiame ieškoti pagalbos gatvėje. Angliškai ne, rusiškai ne, gestų kalba - šiek tiek įmanoma. Kažkodėl man juos suprasti pavyko geriau, nes jų kalba pasirodė kaip rusų ir lenkų kalbų miksas. Galiausiai išsiaiškinome vietą kur esame, bandome dar kartą važiuoti ten kur reikia. Vėl gestų kalbos pagalba gatvėje, šiaip ne taip atrodo pasukame tikrai ten kur reikia.

Kylame į kalniuką, kalniukas darosi vis statesnis, kol suprantame, kad kylame labai stačiai :D užkilę papuolėme į mišką, vos neužvažiavę ant kelmo vidury keliuko nusprendėme paeit pėščiomis, kad rasti tą "žymiąją gražiąją" vietą. Keista, bet vidury miško sutikome vietinį jaunuolį, puikiai kalbantį angliškai ir negirdėjusį apie jokį gamtos stebuklą, kurio mes ieškome :)))

Spjovę į viską šiaip ne taip nuvažiavome nuo to kalno (praktiškai nušliuožėme, bet gerai viskas kas laimingai baigias) ir movėme link Tatrų. Pakeliui gamta tik gražėjo ir gražėjo, kol galiausiai pamatėme snieguotas viršukalnes - Aukštieji Tatrai ir pirmieji tikri kalnai mano gyvenime. Tatranska Lomnicoj spėjome dar į paskutinį keltuvą, tad pasigrožėjome apylinkių vaizdais, išgėrėme slovakiško alaus, pabraidėme po sniegą ir pašildę veidus saulėje leidomės žemyn :)

Sužavėjo Strbske Pleso miestelis, kurio viduryje tyvuliuoja gražus ežeras ir už jo matos kalnai. Prie tų gražių vaizdų pavalgę ir atsilikdamos nuo savo grafiko daugiau nei valandą nusprendėme judėti link namų. Tik įvažiavus į Lenkiją sutemo, o kad buvo savaitgalio pabaiga dar ir judėjimas buvo intensyvus, o tuo pačiu ir lėtas.

Tada jau traukėme atsargai padėtas Red Bull skardines, nes vienok 3 dienų įspūdžiai ir fizinis nuovargis darė savo. Kuo arčiau link Varšuvos, tuo sunkiau darėsi, tekdavo kas pusvalandį sustot aikštelėse, kad pabūti grynam ore, tikintis atsigauti. Belikus ~100km iki mūsų hotelio (už kurį beje buvome susimokėję iš anksto - pamoka nr. 2), šiaip ne taip įkalbėjau draugę stoti pirmam pasitaikiusiam motelyje, nors ji didmoteriškai bandė aiškinti, kad kaip nors nuvyksim. O buvo jau 2 val. nakties, per valandą geriausiu atveju nuvažiuodavom ~70km. Motelis surastas, šiaip ne taip atidarytas, ir mes jau lovose.

2009-05-04.

Ramiai neskubant papusryčiavę ir parašę direktorei, kad tądien į darbą nebeateisime, pajudėjome Kauno link. Namo grįžome ~21 val. Kitądien nuėję į darbą sužinojome, kad kolegos netikėjo, jog mes grįšime 1dienį, kai kurie net lažinosi tarpusavy :)))

Kelionė nebuvo ilga, tačiau su labai daug įspūdžių ir nuotykių. Grįžus atrodė, jog buvome išvažiavę ne mažiau kaip savaitę :)

Trumpai apie faktus:

Nuvažiuota: ~2600 km

Gryno važiavimo: 17+17+9 val = 43 val.

Hotelis Vienoje: 199 Eur (už 2 naktis)

Motelis kažkur Lenkijoj: ~120 zlotų

Kurui išleidome ~800 Lt

Kelionės pamokos:

1. Mokamų kelių lipdukus įsigyti geriausia pasieny ir iš karto klijuoti ant lango. (išvažiuojant iš austrijos sustabdė pareigūnai ir liepė užsiklijuoti, nes buvome tik pasidėję ant panelės, ir visai nesvarbu, kad jau išvažinėjome iš šalies, vistiek pagrasino, kad kitąkart galima gauti 300 Eur baudos)

2. Tarpinių nakvynių geriausia nerezervuoti;

3. Neužsibrėžti pamatyti per daug lankytinų vietų, nes visko gali nespėti, o bėgimas paknostomis ir pliusiuko užsidėjimas tik išvargina, o malonumo suteikia mažai;

4. Dideliuose miestuose geriau turėti navigacinę;

5. Kad ir koks neskanus yra red bull, tačiau jis tikrai padeda :)

High Tatras, Slovakija

Padėkite mums, sau ir kitiems keliautojams!

Norime suprasti Jūsų kelionių tikslus bei įpročius, kad galėtume parengti ir pateikti Jums kuo aktualesnę ir įdomesnę informaciją keliautojų portale kelioniumanija.lt. Tam prašome atsakyti keletą klausimų.