Kroatija automobiliu

Pradžia - 2012-06-16, Pabaiga - 2012-06-24
Atnaujinta: 2013-02-20
Suplanuota kelionė i Kroatiją automobiliu 4 asmenų šeima (2 suaugę ir 2 vaikai) įspūdžiai, geras oras ir jokio nusivylimo :)
Keliautojas
goga
Surinkta balsų: 54
Peržiūrėta: 9836
Žoros, Lenkija
Balstogė, Lenkija

Pirma stotelė

2012-06-16 pakilom 2 val. ir 2 val. 37 išdardėjom. Norėjom kuo anksčiau pravažiuoti Varšuvą, kad neužstrigti , nes šeštadienis, gali būti daug važiuojančių poilsiautojų ir nežinojom ko tikėtis dėl vykstančio futbolo čempionato. Kelią pasirinkome per Bialystoką, nes internete rašė, kad vyksta kelio darbai apie Lomžą. Prie Bialystoko buvo vos 5 km. Kelio darbų, tad sėkmingai riedėjome tolyn. Laikrodžių neatsukinėjome, tad apie 7 val. jau važiavome sostinėje. Kaip ir ankstesnėse kelionėse- nepataikėm išsukti toliau į E67, nes viadukai nauji ir navigacija nemato, tad apie 5 km. teko pralėkti, kad apsisukti ir laikėm maršrutą tolyn. Varšuva atėmė apie 1 val. laiko. Iki Varšuvos džiaugiausi, kad auto kompas rodė vidutinį greitį virs 89 km/h. Čia džiaugsmas ir baigėsi...nuo Varšuvos iki Piotrkow Trybunalskuj vyko kelio darbai, greitis apribotas iki 50-70 km/h, retai ėjo ką aplenkti ir paspausti. Kelionės tempas sumažėjo, tačiau džiugino kuro sąnaudos pagal kompą nukritę nuo 5,9 iki 5,5 l. Čenstachovą kirtom be jokių problemų ir džiaugėmės, kad turime anksti pasiekti tikslą-Čekiją, kur neskubėdami galėsim paieškoti nakvynės. Katovicuose mus suklaidino nauji viadukai ir jų nematanti navigacija, o vėliau mus suklaidino ženklai, tad kiek paklaidžiojus ir vėl pasikliovus navigacija dardėjom vos prieš pusmetį pastatytu pustuščiu greitkeliu. Netrukus įvažiavom į Žory. Nusprendėm, kad laikas užsipilti kuro, nes nebe toli ir Čekija.  Zl/l ir pajudėjus, vos už kilometro užsidegė mašinos krovimo- akumuliatoriaus lemputė ir signalas „STOP“ Pasijuto svylančios gumos kvapas ir lengvas dūmelis iš po kapoto. Čia ir prasidėjo kelioninis adrenalinas  dirželius suka, jie rūksta, šlapi...aš žalias. Skambučiai į Lietuvą, bet kokia diagnozė gali būti telefonu?... Stovim miegamam rajone ir neaišku kokio dydžio miestas...šeštadienis... Lekiu prie automobilių plovyklos, kur solidus ponas su šviežiu Civic‘u sutinka padėti ir pavežą iki artimiausio elektriko... nedirba. Ponas Civic‘as ramina, kad šeštadienis, visi geria alų, laukia futbolo varžybų tarp Lenkijos ir Čekijos...tada iki kito- dirba, bet šis iš karto aiškina, kad jau prasideda savaitgalis, kad pirmadienį pažiūrės. Ponas Civic‘as palinki malonių akimirkų ir kuom galėjęs- tuom padėjęs, išvažiuoja. Šiaip ne taip meistriukas pasirašo pavažiuoti į vietą ir bent pažiūrėti kas gali būti. Užkuriu-dirželis vos sukasi, tad kol auto dar rieda- seku paskui meistro auto į dirbtuves. Poliakas normaliai, pasodina visa mūsų šeimyną į pavėsinę už serviso, pavaišina šalta kava ir pasiūlo laukti  Paaiškėja, kad susidėvėjo pagrindinio diržo skriemulys. Apskambina- yra, tik sako nežinia koks modelis ir kainuos nuo 300 iki 500 Zl. Nevieta ginčams, tad važiuojam, matuojam- niekas netinka. Apskambina meistriukas visus pažįstamus- nieko, nei dėvėto, nei lavono, jokio nėra. Dar valandžiukę meistras prie interneto- niekas nedirba didesniuose aplinkiniuose miestuose. Prisiprašom, kad leistų pasistatyti palapinę, kuri vos telpa ant pievutės lopinėlio, dar nuokalnė, kurmiarausiai...kuriamės. Savininkas Piotrekas gyvena virš dirbtuvių, išsituokęs, futbolo nežiūri  Hmmm, prekyba, alus, tada ir palapinė patogi ir po streso greita koma. Svetingas žmogus, naktį jo mergina užsuko į mūsų kompaniją, pasirodo lažybų punkte drūčiai pastatė už lenkų pergalę, bet 1:0 buvo čekų naudai. Kita diena, sekmadienis, ruošiamės eiti apžiūrėti miesto, berods apie 50 tūkstančių gyventojų...senamiestis buvo sugriautas rusų, prieškaryje buvusi Vokietijos teritorija. Piotras mūsų nepalieka, pasisiūlo viską aprodyti, tik savaip- sodina į savo Cady ir apvežioja. Svetingas, vaišina mus, vaikus, o parvykus į „namus“ jo motina vaišina tradiciniais  pietumis: virtų bulvių kukuliai padaže ir kepta vištiena. Vakare dar savarankiškai pasivaikštome po senamiestį. Neramus vakaras, sėdim 750 km. Nuo Lietuvos, apie 70 km. iki Čekijos ir nežinom ar rytoj pajudėsim...belieka guostis, kad sugedom ne Austrijoje ar toliau, gali susikalbėti ir nelyja .

Antra stotelė
 2012-06-18 susipakuojam. Piotrekas gauna detales- 340 Zl, sako turintis 100 uždirbti, tad paliek 450 Zl ir padėką už 50 Zl. skystu turiniu  Išvažiuojam ??? Čekiją pasiekiam be problemų. Iš karto degalinėje perkam keliu lipduką 250 Kr( 35 Lt), o kartu pasiūlo ir Austrijos kelių mokestį 10 d.- 310 Kr. (43,4 LT). Džiaugiamės, kad iki Vienos 120 km. Sakom geru keliu pasieksim per 1 h., bet teko nusivilti, stojom kamščiuose, nes kelias nukreipiamas, matyt dėl avarijos, per kaimus. Paguoda, kad kiekvienoje sankryžoje stovi policija ir nukreipia reikiama kryptimi. Laikas spaudžia, tad Slovėnijoje pasienyje perkam 7 d.- 15 EU kelių mokestį ir minam greitkeliu, kuris geras, bet trumpas. 60 km. ruožas, bet neturėjom laiko tikrinti navigacijos tikslumo, tad- Kroatijos pasienis, visi pasižiūri tik pasus ir daugiau niekuo nesidomi (matyt senai atrodo RENAULT )  Pravažiuojam netoli Zagrebo, pirma greitkelio atkarpa kainuoja 42 Kn. Ir privengdami policijos laikomės greičio. Pavažiavus sukam Split ir Rijekos kryptimi ir pasiekiam kitą greitkelį, kuriuo įsidrąsinam paspausti iki 150 km/h, bet atsiranda vis daugiau bendraminčių ir pasikeisdami, bei kitiems nusukant iš greitkelio kartas nuo karto įsibėgėjam iki 160-170 km/ h. Temsta, tad toks tempas mums parankus ir kuo toliau tuo greičiau darosi tamsu. Iš greitkelio išsukam netoli Šibeniko. Sumokam 154 Kn (1EU-7,35 Kn)- apie 400 km. Dar riedam pakrante apie 40 km., kur greitis ribojamas 50-70 km/h, nes visur arba gyvenvietės arba pakrantė, bet vaizdai nedžiugina- tamsu. Svarbu, kad tikslą pasiekiam dar prieš 11 val., t. y. dar prieš 23 val. jau sėdim kambaryje. Trivietis kambarys, bet laisvai sugultume 5- se, lovos atrodo gan naujai, bet kaip lenkiškos kokybės-apsilaupęs laminatas, TV su bliudu, tad vaikai bent vokiškai gali žiūrėti filmukus. Mini virtuvėlė su šaldytuvu, kondicionierius. Dušas ir į lovą. Niu WC, dušo padas, kranai paklebę, bet nevarva, prausti eina, bendras vaizdas, nesikabinėjant- švaru ir tvarkinga. Šiltas vanduo, patalynė, muilas, rankšluosčiai, popierius...vėl viską suvedam, kad mūsų pajūryje už 30 EU (105 Lt) parai to negausi.
Primošten, Kroatija
Primošten

Po palapinės- minkšta lova- fantastika  išmiegam beveik iki 8 val. Pirmas darbas- susimokėti už kambarį, nes iš vakaro šeimininkas mūsųnetrukdė. Už praleistą atvažiuoti dieną pinigų nepaėmė, o pasidomėjus ar galėsim viešnagę pratęsti iki 7 d., šeimininkas džiaugiasi ir paima 210 EU, dar ne sezonas, kieme matyti 3 lenkų auto.

Užkandam ir einam pasivaikščioti (nuo terasos ant stogo-nuostabus vaizdas- Primošten senamiestis- pusiasalis, kurio gale bažnyčia (kaip daugumoje Kroatijos miestelių iškyšulių). Karšta (apie 34-36), pareinam namo ir susidėję daiktus- į paplūdimį....viskas šalia- 50 m. vaistinė, parduotuvė, paplūdimys, kur ieškom (tiksliau ne ieškom, o paeinam) gal 200 m. į šoną, kur mūsų akim malonesnis vaizdas ir pakrantė. Vaikams fantastika, vanduo šiltas, vos eina ištraukti.

Trogiras, Kroatija
Trogiras

2012-06-20 Kaip visada keliamės apie 8 val. pusryčiai, degalinė už kampo, tad pilam truputį dyzelio (26,64 l. už 256 Kn- po 9,61 Kn/l ) ir darom ekskursiją. Vaikai mūsų nesupranta, kam reikia kur nors važiuoti, nes gyvenam prie jūros :0.

Pirmas sustojimas- Trogir‘e. Per centrąkarščiai, šiek tiek pravažiuojam pagrindinę sankryžą į senamiestį, kur antra sustojimo aikštelė praktiškai tuščia ir pigesnė: 1 h- 3 kn. Nuo aikštėjęs palei krantą- asfaltuotu keliuku 15 min. ir mes jau senamiestyje. Žavios siauros gatvelės, miesto simbolis-Kamerlengo tvirtove- 15 Kn. Vaikams, 20 Kn. Suaugusiam, bet jame nėra į ką žiūrėti, tik pasivaikščioti pilies sienomis ir pasimėgauti vaizdu į senamiestį.

Klis, Kroatija
Klis

Toliau važiuojam į Klis, dar apie 30 km., kiek už Split‘o pasikeliam į viršukalnę, kur žavus (įspūdingas) fortas. Aikštelėne mokama, vos pora auto, iš karto laiptai į fortą. Įėjimas 10 Kn vaikui ir 20 Kn. suaugusiam.

Forte žmonių nesutinkam. Nedidelė dalis dar restauruojama. Pasivaikštom kur galima ir kur nukritę „Stop“ juostos. Karštis apie 40c, važiuojant- 36 c.

Splitas, Kroatija
Splitas

Pagrįžtam į Split‘ą, kuris nustebina didumu (pagal vietiniųmiestelių mąstą ir pripratus prie pakrantės kaimelių). Varginantis pasistumdymas kamščiuose (čia gyvenantiems ne Vilniuje ) , kol pasiekiam senamiestį. Netoli senamiesčio, nesupratę navigacijos, pasukam dešiniau- begalėnemokamos parkavimo vietos, bet rizikuojam ir kiek pravažiavus navigacijos vėliavėlę stojam į pirmą pasitaikiusią vietą, kur automate mokam 1 h-5 Kn., imam 2 h., bet senamiestyje apeinam per 1 h., o ir vaikai zirzia- jūros, karšta, jiems niekas neįdomu.

Pasigrožim Diokletiano rūmų liekanomis, truputis suvenyrų ir lekiam namo, greiti pietūs ir į jūrą. Saulė po mirkimo neatrodo tokia kaitri, bet po trečio užėjimo į jūrą jaučiamės atsigaivinę. Žingsniuojam namo, vakarienė ir vėlyvas pasivaikščiojimas po senamiestį, kuris, kaip minėjau- už lango.

Lozovac, Kroatija
Šibenikas, Kroatija
KRK parkas

2012-06-21 brangioji mane pažadina... nusprendė šiandien apsilankyti KRK parke. Tad po pusryčių, apie 40 km į žemyną ir mes aikštelėje prie KRK parko. Mintimis vis sugrįžtame į KRK salą, kuri yra Kroatijos šiaurėje, bet tai sena istorija...Aikštelė- vietos kiek nori, nes visi taikosi sustoti medžių pavėsyje, kad kuo mažiau prikaistųautomobiliai. Aikštelėje pamatom pirmąjį lietuvių auto. Bilietai- 95 Kn. suaugusiam ir 70 vaikui.

Prie vartų darbuotojai pasidomi ar eisime pėsti ir nukreipia pėsčiųjų taku. Visą laiką leidžiamės žemyn, netoli pravažiuoja keliųautobusai. Pagal gautą žemėlapį atrodo, kad viskas toli, tačiau iš tikrųjųviskas išsidėstę kompaktiškai. Maršrutą praeiname per valandžiukę.

Prie krioklių išsimaudom- tai oficialus pležas, prieš tai tam skirtoje aikštelėje užkandę. Maistą nusipirkom važiuodami pakeliui į parką Šibenike, „Konzum‘e“.Prie krioklių vanduo šiltas, nors keista kada spėja sušilti kalnų upė... Vėliau kelias į viršų- atgal į aikštelę. Rašo- 800 m., bet šis kelias atima visas jėgas, nes įdienojus temperatūra kelio paviršiuje tikrai virš 40 laipsnių. Tik vėliau dašyla, kad buvo galima sėsti į maršrutinį autobusą... Nuovargis padeda apsispręsti, kad kitą dieną į planuotą kelionę- kalnus nevažiuosim, dėl karščio bus per sunku.

Važiuojam atgal, Šibenike apsiperkam likusiai atostogų daliai, bei truputį lauktuvių. Namie vakarienė ir būtinas ritualas- vaikai į jūrą. Žmonės po truputį jau skirstosi- 9 val. kol vaikai maudosi, mūsų dėmesį patraukia prie kranto su akvalangu aštuonkojus gaudantis senjoras. Rezultatas- 5 vnt. neblogi aštuonkojai- puiki vakarienė, o mums atrakcija- nes pamatom visą gaudymo procesą, masalą, kandžiojimus, daužymus ir t. t. Vakaras tradicinis- alaus degustacija romantiškoje mūsų aplinkoje- ant stogo.

2012-06-22
2012-06-22 diena poilsiui- jūra, bangos- smagu. Pietūs- naminis vynas (20 Kn./1 l.) ir vakar pirkti Konzum‘e marinuoti didkepsniai (38 Kn/1kg.)- nugarinė su kaulu. Vaikai vakare dar pasiima pašokinėti ant batuto.
Omiš, Kroatija
Omiš

2012-06-23 ryte važiuojam iki Omiš‘o ( apie 80 km.). Planuose- pasiekti Makarską. Omiš‘e, pravažiavus Cetina upę, sukam į kairę, kur už pirmo tunelio randam nemokamą aikštelę. Netoli pagrįžtam į miestelį, greitai randam ženklus į tvirtovę. Lipam, bilietai po 15 Kn., už mažiausiąjį vaiką pinigų neima :)

Atsiveria žavūs vaizdai, bet čia tik Tvrdava peovica, o dar ant kalno yra Tvrdava stary grad. Iš darbuotojo suprantu, kad už bažnyčios senamiestyje apie 200 m. atstumu yra kelias į minimąpilį, kur jį ir randam. Kiek paėjėję šiuo keliu padarom išvadą, kad pasiėmę auto bandysim juo kopti, nes pėsčiomis tiesiog per toli. Su auto pasivažinėjam iš kitos pusės, kalnų tarpekliu palei upės slėnį, bet vaizdai nesužavi, nes kelias veda pakankamai prižėlusia paupe,įspūdingai atrodo žvejų (žvejybos) trobelės eile ant polių įbridę į vandenį.Apsisukam ir grįžtam į senamiestį, kur kylam serpentinu tarp namų, sėkmingai prasilenkdami su dviem sutiktais automobiliais.

Miestelyje Borak kelias baigiasi miniatiūrine asfaltuota stovėjimo aikštele, kur randam nežymų „pilies“ženklą. Bandom kopti, nes pradžia- brūzgynas, patvoriais sekame maršruto ženklus. Karštis 40 laipsnių, kelias veda virš miestelio pro akmenų gaudykles, kur mums netikėtai be jokios pasiektos pilies kelias baigiasi. Apima šiokia tokia neviltis. Apsidairius apstebiu griuvėsius, lyg ir gyvenvietės liekanos.

Toliau žvalgybą tęsiu, nes kelio nėra, einu menamu taku šlaitu, kol atsiremiu į uolą.Griuvėsiai nekelia jokio įspūdžio. Tada tvankus ir varginantis kelias atgal. Siekiama pilis matoma netoli, tačiau nerandam kelio vedančio į ją. Nusprendžiam daugiau nebeieškoti, kiek pasivažinėję sukam link Makarskos.

Vaikai zyzia nuo karščio, kondicionierius tiek negelbėja, tad stojam keli kilometrai nuo Omišo, kad išsimaudyti, tačiau nusprendžiam kelionės netęsti ir, kad savame paplūdimyje yra smagiausia, tad sukamės namo.

Grįžus – jūra, vakare einam ragauti vietinės picos (Margarita- 45 Kn., o su mėsa ir šampinjonais-55 Kn, sultys 16 Kn/200ml, alus 15 Kn/300ml). Mūsų šeima dviejų picų neįveikiam, tad pusę paprašom supakuoti. Padarom išvadą, kad reikėjo rinktis viena picą ir kokį kalmaro užkandį (salotas). Picerijoje žmonių pilna, bet kraštinis staliukas mus nudžiugina- iš netolimos bažnytėlės nusileidžia vestuvių procesija, kurie netoli mūsų surengia šokius, gyva muzika, fejerverkai.

Besėdėdami sulaukiam nemokamo aikštėje vakarais vykstančio koncerto, šis vakaras- jų vietinėliaudies muzika ( įdomu). Po dalies koncerto vedami vaikų pasirenkam miego programą.

Zadaras, Kroatija
Zadaras ir kelias namo

2012-06-24 diena skiriama pasibuvimui prie jūros, išleidžiam likusius pinigus, kad nereikėtų keisti. Vakare minėtoje senamiesčio aikštėje pasimėgaujam Primošteno orkestro pasirodymu, kuris, kaip buvusiam vieno geriausio mėgėjiško orkestro Lietuvoje nariui, palieka puikų įspūdį su moderniu repertuaru, instrumentais, orkestrantų gausa. Po geros valandos vaikam pradėjus zyzti, kad jau vėlu einam namo. Tėvelių pareiga-didžiumai daiktų susipakuoti, sudėti į auto, kad ryte nereikėtų 20 kartųkartoti maršrutą Kambarys- Mašina :)

2012-06-25 kadangi kelionė nusimato netrumpa, leidžiam sau pamiegoti ir apie 7 val. pakilę, papusryčiavę,susitvarkę šiukšles (kad šeimininkai apie litvinus blogai negalvotų),atsisveikinę su šeimininku, išdardam apie 8 val.

Nelekiam namo, kaip atvažiavę, bet labai norim dar pamatyti „Jūros vargonus“ Zadare. Tad neskubėdami, važiuojam pakrante, per miestelius, kur keliai kaip visoje Kroatijoje geri, tik nepalakstysi, daugumoje ribojamas greitis tarp 50 ir 70 Km/h. Maždaug apie 10 val. atvykę į Zadarą, pagal navigaciją pasiliekam auto prie netoli senamiesčio esančio prekybos centro (grynuosius pinigus juk išleidom) ir nukulniuojam gal apie 20 min. iki senamiesčio. Pasivaikščioti smagu, nes jau nuvažiuota 100 km, o dar nusimato 1700 km. 

Apie Zadarą daug nesidomėjom, o ir nenumatėm į šios kelionės maršrutą, tačiau prabėgant padarėm išvadą, kad jį verta įtraukti įkelionės maršrutą, nes tikrai atradom įdomių dalykų, kaip šešiakampė bizantinio stiliaus šv. Donato bažnyčia, Romos imperijos palikimo griuvėsiai, viską tik„praeiname“, nes tikslas dabar- vargonai. Gaila, kad prie vargonų praleidžiam kokia 20 min., nes praplaukiant laivui, pakilus bangavimui, atsiskleidė jųgaudesys...gaila, bet kultūrinė dalis baigta, pėdinam į auto, dar keletas prekių prekybos centre ir vėl kelyje.

Tiesiu taikymu į greitkelį, gazas- dugnas ir netoli Zagrebo jau keičiasi klimatas, atvėso iki 25 laipsnių, pasirodėdebesys ir lietus, apsiniaukė...keista, bet kertant sieną nieko netikrino, nes atskiras srautas EU piliečiam (būčiau galėjęs rakijos bambalį įsimesti) 

Slovakiją kertam pagal navigaciją, nevažiuodami mokamu greitkeliu, kelias labai nedžiugina, bet duobiu mažiau nei LT, tik kalnuotos vietoves- labai neprilakstysi...pasiekiam Austriją, kur temperatūra krenta iki 16 laipsniu, skubame apsirengti, nors pakankamai karštai atrodome Austrijoje parduotuvėje sušortais...tiesiu taikymu i greitkelį ir spaudžiam namo...

Čekiją kertam be didesnių nuotykių, Lenkijoje gryna naktis, aš jau dairausi kur butų galima sustoti pasnausti, nes atsisakiau žmonos nurodymo nakvynės pasiieškoti Čekijoje (suveikė suvalkiečio instinktas). Taip besidairant mano ekipažas suminga, o ašnebenoriu ryte strigti kamščiuose prie PiotrekTribunalskij, tad minu iki Varšuvos, kurią kirtus lyg ir griekas buvo stoti, nes iki namų atrodė ne be toli...čia buvo mano klaida netoli Bialystoko jau pasižadinau žmoną, nurodymas buvo trumpas- kalbėkis su manimi, nes tiesiogine to žodžio prasme akis vilko miegas...ne ką tepadėjo ir kalbos ir sprando masažas...

Netoli Suvalkų jau aš gvildenau mintį, kad gal stojam prie prekybos centro, pamiegosiu pora valandų,kaip tik atsidarys prekybos centras- apsiprekinam ir važiuojam namo, bet čia jau žmona įsikišo, kad likus 80 km. stoti neverta, tad suzombėjęs ryte parvykau, namo, žemė lingavo, kojos nelaikė ir nedelsę kritom miegoti į savo lovytę...planuodami kitą kelionę planuosim ir nakvynes, nes jau sau įrodžiau, kad „galiu“, bet niekam nerekomenduoju, nes važiuojant autopilotu ne mašinoje, o smegenyse buvo pavojinga.

Trumpa kelionės sąmata: Kelionės kuras, nesismulkinant: 867 Lt. + bakas užpiltas LT + įsidėta 20 l. rusiško; automobilio remontas ir neplanuotas gyvenimas PL- 430 Lt; kelių mokesčiai 294 Lt.; nakvynė 210 EU, kitos išlaidos 220 EU. Norint galima šian- ten sutaupyti (renkantis nemokamus kelius, mažinant išvykas ir t.t.) galima ir paišlaidauti čia jau skonio reikalas...