Raftingas: kaip išgyventi susidūrus su vandens stichija

Autorius: Xteam.lt , 2012, Kovo 12d.

Žmogaus išgyvenimą susidūrus su galinga vandens stichija lemia jo psichologinis pasiruošimas kritinėms situacijoms. Dažniausiai srauniuose kalnų upių vandenyse žūstama ne dėl apsaugos priemonių trūkumo, o dėl išgąsčio ir psichologinio bejėgiškumo. Pagrindinė sąlyga, iškilus grėsmei, nepanikuoti ir blaiviai vertinti savo galimybes.

 

Esant ekstremaliai situacijai, privalote neprarasti savikontrolės ir stebėti tai, kas vyksta aplink jus. Apvirtus baidarei, būtina išplaukti ir laikytis jos.  Jei galite, nepaleiskite iš rankų ir irklo, pamėginkite užmesti jį ant baidarės dugno. Dreifuodami su baidare, stenkitės kuo įmanoma greičiau pasiekti krantą.

 

Jei pavyko išsaugoti irklą ir baidarė yra upės užutėkyje, pasistenkite užsiropšti ant jos ir irkitės link kranto. Labiausiai tokia išeitis tinkama pripučiamoms valtims ir plaustams. Būdami vandenyje taip pat nepamirškite apie pagrindinius pavojus- galimą kvėpavimo sutrikimą, smūgius į akmenis bei hipotermiją (būsena, kai organizmo temperatūra nukrinta iki žemesnės nei reikalinga palaikyti organizmo metabolizmą ir funkcionavimą).

 

Pagrindinės kvėpavimo sutrikimo priežastys: netinkama gelbėjimosi liemenė, t.y. ji per mažai jus iškelia virš vandens, pervargimas pernelyg intensyviai plaukiant link kranto ir panika. Atminkite, kad ir kokia puiki būtų gelbėjimosi liemenė, įkritus į vandenį ir plaukiant per slenksčius, kunkuliuojanti vandens srovė laikas nuo laiko jus užlies. Todėl kvėpavimą reikia derinti su kiekvienu slenksčiu. Tausokite jėgas. Įnirtingai plaukti link kranto reikia tik tada, kai jis yra realiai pasiekiamas.

 

Ne mažesnis pavojus – akmenys. Susilpninti smūgius į juos galima teisingai plaukiant. Reiktų šiek tiek pakelti ir sulenkti kojas. Apsisaugoti nuo akmenų taip pat galima baidare ar irklu. Didžiausia tikimybė atsimušti į akmenis yra sudėtingiausiose upės atkarpose. Jei priekyje matote rimtą pavojų (krioklį, aukštą slenkstį, akmenų sangrūdas), baidarę verčiau paleisti ir savo jėgomis plaukti į krantą.

 

Jei nesuspėjate to padaryti, pabandykite laikytis už akmens ir laukite pagalbos iš kranto. Labiausiai nuo smūgių į akmenis nukečia galūnės, tačiau pavojingiausi smūgiai yra į gyvybiškai svarbias kūno vietas, dėl ko galima patirti skausmo šoką ar prarasti samonę.

 

Kitų nuomone, susidūrimai su akmenimis nėra tokie pavojingi. Kadangi vandens srovė aplenkia didžiulius akmenis, tai ji kartu neša ir žmogų. Tad jei ir patiriami sumušimai, jie nėra stiprūs. Žymiai didesnę grėmę kelia tos kliūtys, kurių vanduo neaplenkia. Tai medžiai, povandeninės užtvankos, aštrūs akmeniniai slenksčiai, metalo šiukšlės ir virš vandens išsikišę medžiai ar uolos.

 

Bene didžiausias pavojus vandenyje – hipotermija. Tai priklauso nuo kiekvieno žmogaus fizinio pasiruošimo, nervinės sistemos ir amžiaus. Maksimalus buvimo šaltame kalnų upės vandenyje laikas – 10-15 minučių. Atminkite, jei per 5-7 minutes jums nepavyksta pasiekti kranto su baidare, nedelsdami ją meskite ir savo jėgomis kuo skubiau stenkitės pasiekti sausumą.

logo-xteam.jpg



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.