Išvyka į gamtą. Ką vežtis?

Autorius: Raminta Skripkaitė | Meniu.lt , 2010, Gegužės 26d.

Šiltais orais Lietuvoje pasilepinti galima vos kelis mėnesius per metus, todėl vos saulutei kaitriau pašvietus – traukiame į gamtą. Maudynės, įvairios pramogos, mėgavimasis saulės spinduliais. Nors ir ne maistas gamtoje svarbiausia, tačiau nori nenori alkis niekur nedingsta ir kažką valgyti reikia. Vasaros malonumus gali sugadinti netinkamai pasirinktas maistas ir gėrimai. Taigi ką vežtis?

 

Maistas

Šašlykai – savaime suprantamas ir išvykų tradicija jau tapęs patiekalas. Bet yra ir daugiau produktų. Į kelionę nesudėtinga pasiimti duonos, batono, kietai virtų kiaušinių, pomidorų, agurkų, šalto rūkymo dešros, kumpio, lašinių, kavos ar arbatos. Nepamainomas iškylautojų maistas – įvairūs sausainukai, džiūvėsėliai, žuvies ar mėsos konservai. Mėgstančių iškylauti krepšyje nedaug vietos užima šokolado plytelė ir viena kita razinų bei riešutų sauja. Tiesa, razinas prieš tai reikia gerai nuplauti.

Paprasta, sveika ir tikrai nekasdieniška ant laužo išsivirti sriubą ar košę, tereikia pasiimti kruopų, makaronų, prieskonių, bulvių, morkytę, kopūstą. Tarp keliauninkų atsiras ir žvejys. Jei iš ežero pavyktų ištraukti kokią žuvelę, nevirti žuvienės būtų tiesiog nuodėmė. Ant žarijų keptos bulvės, mėsytė ant grotelių ar ant iešmo, dar pomidorai, agurkai, svogūnų laiškai, salotų lapai – tiesiog visas pietų kompleksas. Ir tikrai ne ką prastesnis už prašmatniausius gurmaniškus patiekalus.

Susiruošus į gamtą šašlykų nemarinuokite majoneze ir nesirinkite paukštienos, nes jie daug greičiau genda. Vietoj šašlykų galima imti marinuotų šonkauliukų, ar kokį mėsos gabaliuką. Garnyrui tiks makaronai, ryžiai. Beje, tikrai gardžiai pavalgysite, jei, kepant žarijose, į foliją įvyniosite per pusę perpjautą bulvę su gabalėliu parūkyto lašinuko.

 

Gėrimai

Ištrūkę į gamtą dauguma atsipalaidavimo ir poilsio neįsivaizduoja be alkoholinių gėrimų – vieni silpnesnių, kiti stipresnių. Nors bet kokios koncentracijos alkoholis kenkia žmogaus sveikatai, karštą vasaros dieną ypač reikėtų vengti stipriųjų: degtinės, brendžio, konjako. Vartojant šiuos gėrimus žmogus, netekęs daug skysčių, gali netikėtai nualpti, o nualpęs dar ir saulės smūgį gauti. Taigi jei negalite apsieiti be alkoholio, geriau rinktis silpnuosius gėrimus.

Dar labai svarbu iškylaujant visada turėti natūralaus geriamojo ar mineralinio vandens. Jo, esant karščiams, rekomenduojama išgerti bent pusantro litro. Troškulį gerai malšina rūgščios citrinos arba iš jų pagamintos natūralios sultys.

Savaitgaliui važiuojant į gamtą automobiliu, kur civilizacijos patogumų nėra, daug maisto neverta vežtis. Ypač greitai genda visi pieno, mėsos ir žuvų produktai, kulinarijos gaminiai, daržovių mišrainės, tortai ir pyragaičiai. Tokiu atveju iš pieno produktų geriau imti kefyro ar rūgpienio, jogurto, fermentinio sūrio, šviežių plautų žalumynų ir šiuos produktus suvartoti per 2-3 valandas, nes bet koks pasenęs ar sugedęs maistas yra nuodai.

Visgi gyvename nebe akmens amžiuje ir turime nuostabų išradimą – šaltkrepšius. Prisikrauni ten visko, ko tik širdelė geidžia: vakuume mėsos, žuvies, krabų lazdelių, dešrelių ir kitų gėrybių. Gerų iškylų!

P. S. nepamirškite po iškylos surinkti šiukšlių, kad sugrįžti į tą pačią vietą būtų malonu ne tik patiems, bet ir kitiems.

meniu-logo.gif



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.